rembekrachtiger

  • Jacques Smeets
  • Jacques Smeets's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lees meer
07-02-2021 13:24 #192475 door Jacques Smeets
Beantwoord door Jacques Smeets in topic rembekrachtiger
Ik had destijds de Powertune correct gemonteerd! Desondanks een onheilspellend gedrag.
Anderen kunnen natuurlijk positieve ervaringen hebben maar ik vertrouwde het niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2021 14:00 #192476 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic rembekrachtiger
Ik wilde natuurlijk niet suggereren dat je ze verkeerd had gemonteerd, Jacques! Maar het komt wel voor dat dat gebeurt. Evengoed kunnen ze dan toch nog correct functioneren...
En: nee, ik heb geen aandelen Powertune...
Ik heb ze tweemaal gebruikt. Eerste keer op een Morris Minor 1000 (1970) en de tweede maal op een Amazon (1965). Dat ging beide keren prima.
Maar: onheilspellend remgedrag? Dat willen we natuurlijk niet! :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2021 23:58 #192493 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Deze rembekrachtiger is geen Powertune maar totaal iets anders.
Het werkingsprincipe is misschien hetzelfde maar dat is ook het enigste.
Ik heb de terugslag klep er tussenuit gehaald dus slang zit nu direct op de bekrachtiger.
De positie hoe dat de bekrachtiger gemonteerd zit ook goed gerelateerd naar het filmpje en onderstaande website’s/artiekelen.
www.mr2oc.com/threads/lighter-clutch-via-vh44-booster.456318/
mgaguru.com/mgtech/brakes/bt201k.htm
www.trifive.com/threads/power-brakes-%E2...3-what-parts.144504/
Men adviseert om de bekrachtiger iets schuin omhoog te monteren i.v.m. het ontluchten, nu bij mij staat de ontluchting op het hoogste punt dus ontluchten was geen probleem.
Maar ik ga het eens een tijdje aanzien, te meer daar de Girling de orginele rembekrachhtiger het zelfde euvel had.
Wat de reden is van het omhoog komen van het pendaal ga ik nog eens onderzoeken.
En orgineel je moest eens weten hoeveel orgineel uit China komt neem b.v. mijn Chinese Sanden compressor onderdelen zijn gewoon uitwisselbaar met een orginele Sanden uit Amerika.
Denk er om en ik ben geen Chinees manneke maar er komt steeds meer uit China en daar zullen we aan moeten wennen.
Het zou me niet verbazen dat de onderdelen van een Powertune uitwisselbaar zijn met een Europees model.
Als iemand een idee heeft waar het omhoog komen van het pendaal van komt schroom niet om het te vermelden.
Daar ik de eerste ben die een H44 heeft gemonteerd zouden tips goed van pas komen.

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2021 02:57 #192494 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Ik denk dat ik het al gevonden heb (pendaal dat terug komt) als je de werking bekijkt mgaguru.com/mgtech/brakes/bt201k.htm dan praat men niet over een checkvalve.
Nu had ik nog een gelijk soort bochtje liggen zonder check valve deze geplaats en het probleem is weg.
En dat is wel lochies ook de airvalve krijgt met een checkvalve meer voor z'n voeten dan zonder, zonder checkvalve de lucht in de kamer waar de veer zit kan nu twee kanten op en heeft nu buiten de luchtkamer nu ook het inlaatspruitstuk en de carburators naar buiten toe als buffer.
Ik moet nog een live test doen maar ik heb er vertrouwen in, het regent nu en ik heb gisteren mijn auto gewassen dus houd ik hem liever schoon.

Een checkvalve werkt leuk op een klein motortje b.v. een mini maar die grote motoren waar wij mee rijden 1,8 en 2 liter is toch iets anders qua vacuum.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2021 10:37 #192502 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic rembekrachtiger
Klopt Johan, en een zwanenhalsje, zonder terugslagklep, moet in dit geval voldoende zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2021 23:06 #192514 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Waarom dat men er een checkvalve op doet is voor mij een raadsel voor mij heeft zo'n ding helemaal geen nut op een rembekrachtiger.
Want hoe rijdt je, je moet remmen en laat op dat moment het gaspendaal los op dat moment crieer je het maximale vacuum dus ik zie het nut niet van deze valve.
En de checkvalve is van slechte kwaliteit er komt maar amper lucht doorheen in de stromingsrichting.

Dus waar op te letten bij aanschaf van een VH44 de schroefdrdaad van de aansluitnippels en de checkvalve.

Mijn vraag is, zit er op een Powertune en een orginele Europese ook een checkvalve?

Voor mij is het nu proberen met de VH44 en zien hoe de rembekrachtiger zich gedraagd.


m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.