drukverschil van dubbel remsysteem

Lees meer
28-04-2020 14:36 #188148 door Danny Steinbusch
drukverschil van dubbel remsysteem is gemaakt door Danny Steinbusch
Beste Volvo liefhebbers

Ik heb afgelopen weekend de trommelremmen van mijn Amazon B20 uit 1969 vervangen voor remschijven (ombouwset van Nordicar).
Ondanks de remmen gewoon werken, blijft het lamje van de handrem / remdrukverschil branden.

Ik heb begrepen dat er een volgorde voor ontluchten aangehouden dient te worden waarbij de langste remleiding eerst ontlucht dient te worden. Dat heb ik ook gedaan.
Verder heb ik gelezen dat het drukverschil schakelaartje uit de drukverdeler gehaald had moeten worden. dit heb ik echter niet gedaan.

Kan het zijn dat nu mijn hoofdremcilinder naar de ..... is? zolang ik de auto rij (vanaf 2014) is deze nog nooit vervangen (idem als de remvloeistof).
Heeft hier iemand ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2020 09:06 #188161 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic drukverschil van dubbel remsysteem
Dag Danny, het schakelaartje van de druk verdeler had er inderdaad eerst uit gemoeten, voor het ontluchten.
Wat je kunt doen is het schakelaartje alsnog verwijderen en dan een paar keer flink op de rem trappen, zodat het plunjertje weer in de middenstand komt.
Dan kun je het schakelaartje weer monteren, maar eerst goed kijken of het plastic pennetje van het schakelaartje niet gebroken is anders een nieuw schakelaartje monteren.
Dit heeft geen invloed op de hoofdremcilinder gehad, maar ik heb er wel een opmerking over nl. Je zegt dat je vanaf 2014 met deze auto rond rijd, waarschijnlijk weet je dan ook niet hoe lang de hoofdremcilinder er al op zit, een hoofdremcilinder gaat echt niet 40/50 jaar mee, en het zijn wel je remmen waar op vertrouwen moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2020 18:28 #188168 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic drukverschil van dubbel remsysteem
Mijn ervaring is ,dat oude hoofdremcilinders het nogal eens begeven na ontluchten van de remmen. Het pedaal wordt tijdens het ontluchten meestal verder ingetrapt dan normaal. De rubber afdichtingen komen dan op een plaats waar ze anders niet komen en daar houden ze niet van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2020 19:42 #188169 door Danny Steinbusch
Beantwoord door Danny Steinbusch in topic drukverschil van dubbel remsysteem
Dank voor de tips, met het verwijderen het drukverschil schakelaartje en een aantal keer remmenvan is het prbleem van het controle lampje idd opgelost.
Heb de remvloeistof vervangen en uiteraard gelijk ontlucht. de vloeistof was echt heel bruin.

Hoe kan ik checken of de hoofdremcilinder defect is. Ik heb een proefritje gemaakt en kan niet zeggen dat hij slecht remt.
Het is natuurlijk geen nieuwe auto hetgeen voor mij het enige vergelijk is.
Ik verwacht dat als ik de HRC demonteer om te kijken, de kans groot is dat hij dan alsnog kapot zal gaan.
Zijn hier geen tukjes voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.