Hoe test je een losse rembekrachtiger?

Lees meer
13-07-2019 13:13 #184158 door Gideon Los
Hoe test je een losse rembekrachtiger? is gemaakt door Gideon Los
Ik heb laatst een een losse rembekrachtiger (dubbel systeem) gekocht om in de toekomst te monteren op mijn 1966-er amazon. Maar ik heb het idee dat hij lek is. Als je de as indrukt doet hij weinig (weinig tegendruk) en bij afgedopte vacuum aansluiting geeft het apparaat ook weinig reactie.

Weet iemand misschien hoe je een losse rembekrachtiger goed kan testen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2019 13:55 #184159 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Hoe test je een losse rembekrachtiger?
Vacuum erop zou ik zeggen.
Als je een vacuumpomp met ingebouwde onderdruksensor neemt moet die op een gegeven moment afslaan.
Doet ie dat niet dan is je membraan lek.
En zodra hij afslaat moet het indrukken van de pin (pedaalkant) lichter gaan voor dezelfde hoeveelheid oliedruk.
Voor een echt goede test heb je dan dus een vacuumpomp met ingebouwde onderdruksensor en een remdruktester nodig.

Maar misschien volstaat zelf even vacuum proberen te zuigen ook wel voor een snelle test.
Of even aan de draaiende motor hangen.
Maar misschien weten anderen nog andere manieren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2019 14:52 #184160 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Hoe test je een losse rembekrachtiger?
Ik heb het al eens met de stofzuigen gedaan. Als je dat vacuum voorzichtig gebruikt en de pin indrukt dan hoor je hem zuchten. Dit verteld je echter alleen wat over het vacuum gedeelte, helaas niet over het hydraulisch gedeelte :-(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2019 21:42 #184173 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Hoe test je een losse rembekrachtiger?
Ik heb hem vandaag aan de draaiende motor van mijn 245 gehangen, en alles okee denk ik. De motor ging niet anders (onregelmatiger) lopen , en het indrukken vanaf de pedaalzijde ging aanmerkelijk makkelijker. Test geslaagd en nu nog de hoofdremcilinder reviseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2019 12:13 #184180 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hoe test je een losse rembekrachtiger?
Het gaat toch over een bekrachtiger van een dubbel remsysteem ? Dan heeft ie toch geen hydraulisch gedeelte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2019 12:17 #184181 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Hoe test je een losse rembekrachtiger?

Niek de Boer schreef : Het gaat toch over een bekrachtiger van een dubbel remsysteem ? Dan heeft ie toch geen hydraulisch gedeelte.


Klopt, maar aan de bekrachtiger zit een tandem hoofdremcilinder en dat is wel hydraulisch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2019 14:17 #184182 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hoe test je een losse rembekrachtiger?
Ja,dat klopt ,maar ik reageer op de reactie van Rob Baeten en daaruit trek ik de conclusie , ,dat hij er van uit gaat ,dat het om een enkel remsysteem gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2019 15:29 #184183 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Hoe test je een losse rembekrachtiger?

Niek de Boer schreef : Ja,dat klopt ,maar ik reageer op de reactie van Rob Baeten en daaruit trek ik de conclusie , ,dat hij er van uit gaat ,dat het om een enkel remsysteem gaat.


Hoi Niek, ik ging inderdaad van het dubbele systeem uit. Gideon had het over de bekrachtiger en ging er daarom vanuit dat het de hele unit was. Als je het vacuum deel beweegt dan kun je in principe nog niets over de conditie van hoofdremcilinder zeggen, het hydraulische deel zou kunnen lekken. Gideon gaat dit deel nu aanpakken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.