Hoe test je een losse rembekrachtiger?
- G. Los
-
- Premium lid
-
Weet iemand misschien hoe je een losse rembekrachtiger goed kan testen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als je een vacuumpomp met ingebouwde onderdruksensor neemt moet die op een gegeven moment afslaan.
Doet ie dat niet dan is je membraan lek.
En zodra hij afslaat moet het indrukken van de pin (pedaalkant) lichter gaan voor dezelfde hoeveelheid oliedruk.
Voor een echt goede test heb je dan dus een vacuumpomp met ingebouwde onderdruksensor en een remdruktester nodig.
Maar misschien volstaat zelf even vacuum proberen te zuigen ook wel voor een snelle test.
Of even aan de draaiende motor hangen.
Maar misschien weten anderen nog andere manieren.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

- G. Los
-
- Premium lid
-
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- G. Los
-
- Premium lid
-
Niek de Boer schreef : Het gaat toch over een bekrachtiger van een dubbel remsysteem ? Dan heeft ie toch geen hydraulisch gedeelte.
Klopt, maar aan de bekrachtiger zit een tandem hoofdremcilinder en dat is wel hydraulisch
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Niek de Boer schreef : Ja,dat klopt ,maar ik reageer op de reactie van Rob Baeten en daaruit trek ik de conclusie , ,dat hij er van uit gaat ,dat het om een enkel remsysteem gaat.
Hoi Niek, ik ging inderdaad van het dubbele systeem uit. Gideon had het over de bekrachtiger en ging er daarom vanuit dat het de hele unit was. Als je het vacuum deel beweegt dan kun je in principe nog niets over de conditie van hoofdremcilinder zeggen, het hydraulische deel zou kunnen lekken. Gideon gaat dit deel nu aanpakken