Maximale dikte remschijven

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-05-2019 19:11 #183409 door Daan van Oosten Slingeland
Maximale dikte remschijven is gemaakt door Daan van Oosten Slingeland
Er is (oa op dit forum) een hoop geschreven over de minimale dikte van de remschijven (voor) van de Amazon (12.2 mm), en de dikte van nieuwe schijven (12.8 mm), maar ik zit met een vraag over de maximale dikte.

Ik heb nieuwe schijven op mijn bestaande naven laten persen. Ik ga ervanuit dat deze schijven bij Skandix ingekocht zijn, maar heb dat nog niet bevestigd gekregen van de persoon die dit werk voor mij gedaan heeft. De dikte van deze schijven is 15 mm, aanzienlijk meer dan de dikte van de originele schijven. Ik heb ernstige twijfels of dit (veilig) gaat passen tussen de remblokken van mijn (Girling) klauwen. Ik heb geprobeerd de ruimte op te meten tussen de blokken, en dat is een typisch geval van net wel/net niet.

Ik kan natuurlijk de schijven monteren en er vanzelf achterkomen of het past, maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier ervaring heeft met dit soort nieuwe schijven en iets zinnigs kan zeggen over wat te doen.

Ik heb de vraag uiteraard voorgelegd aan de persoon die dit werk voor me gedaan heeft, maar ben nog in afwachting van een antwoord.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2019 20:39 #183411 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Maximale dikte remschijven
Normaal zijn de losse schijven die men op naven perst dikker dan de originele maximale dikte omdat men na het combineren met de naaf de schijf nog moet afdraaien zodat deze niet slingert. Met de originele maximale dikte en nieuwe remblokken heb ik eens maar net de remblokken gemonteerd gekregen zo krap was het. Maar als de schijven afgedraaid zijn zou ik het gewoon proberen, waarschijnlijk is de remblokdikte niet altijd hetzelfde bij de diverse merken. Als het past zie ik in de grotere dikte geen probleem.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.