Rembekrachtiger werkt niet meer na ontluchten

Lees meer
01-06-2018 00:31 #177117 door Gerie Mensink
Rembekrachtiger werkt niet meer na ontluchten is gemaakt door Gerie Mensink
Na vervangen achteras en vervangen remcilinders heb ik ontlucht. Alleen doet daarna de rembekrachtiger het niet meer. De remmen zelf doen het prima.
Iemand idee wat hier kan zijn gebeurd? En is er wellicht een eenvoudige oplossing?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2018 14:07 #177122 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic Rembekrachtiger werkt niet meer na ontluchten
misschien membraam defect

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2018 22:53 #177136 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Rembekrachtiger werkt niet meer na ontluchten
De membramen zijn goed. Er zit een goed vacuüm op.
De trommel is droog, dus de hoofdremcilinder lekt daar niet naar toe.
Dan zou het in de zuiger van de rb kunnen zitten. Maar dat is een tamelijk robuust systeem (ik heb oude lockheed 7" uit elkaar gepeuterd) waar voor zover ik kan nagaan niets mee is gebeurd.
Of zit ik er op dit punt naast?
Kan het ook ergens anders in het systeem misgaan? Bij een remcilinder of zo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-06-2018 23:39 - 05-06-2018 23:44 #177165 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Rembekrachtiger werkt niet meer na ontluchten
Op het instalatie document van zo een rem bekrachtiger staat dat die witte paddestoel NIET recht omhoog mag gericht zijn maar moet minstens in een hoek van (ik dacht iets van een 30 graden) naar beneden staan, en dit om het ontluchten mogelijk te maken. Sommigen hebben hem ook rechtop en hebben er geen problemen mee maar het zou dus wel de oorzaak kunnen zijn.

zie ook hier figuur 3 en 4:
5. With the aid of the mounting brackets and fixings provided in the kit install the servo unit with the hydraulic slave cylinder outlet port inclined upwards between 25° and 45° from the horizontal plane. (See, Fig.2). The air control valve should be situated at least 30° below the centre line to assist when bleeding the hydraulic system. (See Fig.3).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2018 17:01 #177234 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Rembekrachtiger werkt niet meer na ontluchten
@ivo. Decstand van de rb is iets scheef zoals je aangeeft.
Dus als de membranen gied zijn, devstand ook, er geen olie lekt, beredeneerd ik dat het dan wellicht een vuiltje in het luchtkanaaltje is dat het luchtventiel open duwt kan zijn.
Sinds twee dagen doet ie het weer, dus ik ga er vanuit dat het inderdaad een vuiltje is geweest.
Scheelt weer een hoop werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2018 17:01 #177235 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Rembekrachtiger werkt niet meer na ontluchten
Bedankt voor de reacties!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.