remreservoir bijvulen

Lees meer
04-03-2018 13:16 #175589 door Rudi Haentjens
remreservoir bijvulen is gemaakt door Rudi Haentjens
hoe vul je het remreservoir van een Volvo PV444 van 1957 deze ligt laag naast de motor gelegen aan het chassis bevestigd waar je moeilijk aan kan
en wat is de maat om de stop te verwijderen van het vul reservoir

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
04-03-2018 18:50 #175596 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic remreservoir bijvulen
Hoi Rudi,

mijn echtgenote heeft een originele 444 van 1956, die ik mag onderhouden. Met een grote dop uit je doppenset en aan aantal verlengstukken kun je het reservoir opendraaien.
de maat moet je even uitproberen, bij mij 24.

Aan een klein trechtertje heb ik een stuk plastic slang gemaakt en zo vul ik van boven de remvloeistof bij. Als je niet hecht aan originaliteit, kun je ook bij de club een doorzichtig potje kopen met een koperen leiding en die op het schutbord monteren en dmv een andere dop op de hoofdremcylinder aansluiten.

Maar ja, ik vind dat gepriegel nu eenmaal leuk...en wil de 444 origineel laten.



gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2018 10:55 #175607 door Rudi Haentjens
Beantwoord door Rudi Haentjens in topic remreservoir bijvulen
Beste Cor
Bedankt voor de info , het is me ondertussen al gelukt deze stopt te verwijderen met een dopsleutel zeskant van 28
een goede tip van dat extra reservoir , maar ik hou het ook liever origineel
ik heb het bijgevuld met een grote spuit met een darmpje er aan
Bedankt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2018 13:31 #175610 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic remreservoir bijvulen
Rudi en Cor, jullie schrijven, ik hou de auto orgineel, daar valt wat voor te zeggen, maar veiligheid zou bij mij voor gaan door een doorzichtig remvloeistof potje te monteren. Toen ik mijn 444 aanschafte, inmiddels al meer dan 20 jaar geleden, heb ik een doorzichtig potje gemonteerd, je kunt nu in een oogopslag zien of de remvloeistof op pijl is, in tegenstelling zonder dit potje.Bovendien heeft de opvolger van de 444 de 544 er standaard wel een,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
05-03-2018 18:04 - 05-03-2018 18:54 #175616 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic remreservoir bijvulen
Hoi Kees;

een ieder zijn ding, echter een doorzichtig potje heeft niks met veiligheid maar alles met gemak te maken. Belangrijk is zeer regelmatig, bij weinig gebruik zelfs voor elke rit, de peilen van olie, koelvloeistof en inderdaad, remolie te controleren. En dat is bij mij iets meer werk, so what. (en leuker).

Omdat de 444 apk vrij is, is het nog belangrijker jaarlijks een grondige inspectie lees service beurt uit te voeren en bij de minste slijtage de leidingen, slangen of remcylinders te vervangen. Uit ervaring kan ik je zeggen dat ook een originele 444 veilig en probleemloos rijdt.


gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.