245 GL lampje brake failure blijft even branden

Lees meer
05-08-2017 17:49 #171013 door Herbert Bos
Beste forum leden
Net terug van een mooie reis door Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen en Duitsland. Weer 5200 km zonder problemen met onze 36 jarige 245.
Eén klein probleempje.
Bij het starten bleef het lampje van de brake failure (eerst soms, later vaker) 20-30 seconden branden. Later werd dit langer. Ik heb wat remvloeistof toegevoegd, hoewel het niveau nog niet onder het minimum was. Daarna werd het wat minder, maar nu, bij thuiskomst merk ik dat het lampje weer ongeveer 30 seconden blijft branden.
Met remmen overigens geen probleem.

Wie kan mij helpen welk probleem dit is? En hoe op te lossen? Alvast dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2017 18:14 #171014 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic 245 GL lampje brake failure blijft even branden
Als ik tijd heb en het niet vergeet zal ik is in mijn Nederlandstalige werkplaatshandboek van de 245 kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2017 10:11 #171112 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic 245 GL lampje brake failure blijft even branden
Dag Herbert,
De waarschuwingsschakelaar voor defect remcircuit zit gemonteerd in het remleiding verzamelblokje .Dit blokje zit linksvoor
bij de motor draagbalk. Kijk of de draadverbinding goed contact maakt en op remvloeistof lekkage. Omdat het controlelampje
weer uitgaat lijkt het remdruk stabilisatiepennetje te blijven hangen.
Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2017 08:40 #171130 door Herbert Bos
Beantwoord door Herbert Bos in topic 245 GL lampje brake failure blijft even branden
Dag, veel dank!,
Ik ga op zoek naar het remleiding verzamelblokje.
Ik hoop dat het remleiding stabilisatiepennetje makkelijk te vinden is. Eventueel nog suggesties?
herbert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2017 10:14 #171132 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic 245 GL lampje brake failure blijft even branden
Dag Herbert,
Voor de duidelijkheid, het remdruk stabilisatie pennetje is een onderdeel van de waarschuwingsschakelaar voor defect remcircuit.
Op de foto aangegeven bij nummer 1. U hoeft de schakelaar niet te demonteren omdat het lampje ook weer uitgaat.Het lijkt erop
dat de schakelaar even blijft hangen, en als het waarschuwingslampje uitgaat weer in de neutrale stand terugkeerd.Wel is het
verstandig om het remcircuit te controleren op lekkage.
Vriendelijke groeten.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.