lekkende hoofdremcilinder?

Lees meer
12-06-2017 21:30 #169686 door EA Dietz (GAST)
lekkende hoofdremcilinder? is gemaakt door EA Dietz (GAST)
Mijn Amazon uit 1969 heeft 3 jaar stilgestaan. Nu alles weer aan het nalopen en in orde maken. Wat me nu op viel was het niveau van de remvloeistof. 1 zijde van het reservoir is helemaal leeg. Zie de foto's. Op de rembekrachtiger is een spoor zichtbaar van vloeistof. Kan de hoofdremcilinder op die plek lekken? Of is het toeval? (voordat ik de boel onnodig los ga halen...)

De hoofdremcilinder is 3 jaar geleden door een volvo garage vervangen. Kan het zijn dat daar toen een fout is gemaakt?

graag jullie advies en idee hierover!

groet, eric
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2017 22:11 #169693 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic lekkende hoofdremcilinder?
hoofdremcilinder losmaken van de bekrachtiger en met een beetje geluk zie je daar remvloeistof. Hoef je niet meer verder te zoeken.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2017 23:03 #169701 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic lekkende hoofdremcilinder?
Ik zie een lekkende hoofdremcilinder bij de aansluiting op de bekrachtiger. Vervolgens roestige remleidingen en een strikbandje om het remvloeistof reservoir om zijn plaats te houden. De vacuumkklep houder zit met kit op de bekrachtiger geplakt en er ontbreekt een klem op de oude vacuumslang . Ik vraag me af hoe de staat van onderhoud van de rest van dit voertuig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
12-06-2017 23:43 #169708 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic lekkende hoofdremcilinder?
Hallo EA Dietz,

Welkom op het forum van de Volvo vereniging. Leuk dat je na 3 jaar stilstaan de auto weer op gang gaat helpen. Ik hoop dat je lid wordt van onze vereniging; behalve goede raad, bijeenkomsten is er ook een welgevulde webwinkel waar bijna alle slijt-onderdelen van de amazon tegen concurrerende tarieven te koop zijn.

Je zult nog wel wat tijd en geld kwijt zijn aan de remmerij; na 3 jaar stilstand zal dit door roestvorming behoorlijk beschadigd zijn. Je hebt hier de keus tussen zelf reviseren of vernieuwen. Je remleidingen moet je ontroesten en hierbij mag er geen pitting verschijnen.

Al met al een leuke klus, houd ons op de hoogte en plaats nog wat fotoos!

Gr. Cor Kraaijeveld,
vrijwilliger webshop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 22:09 #169775 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic lekkende hoofdremcilinder?
Ook van mij een hartelijk welkom hier. Meestal is voordat de auto werd stilgezet ook al een hele tijd de remolie niet vervangen en dat betkent over het algemeen een totaal revise van het hele remsysteem helaas. Inclusief remleidingen. Nou kosten die niet de wereld, maar je moet het wel goed doen.
As je het niet zelf kunt, zoek dan iemand die er verstand van heeft en je kan helpen, je remmen zijn bedoeld om je stil te zetten voordat je een boom of voorganger raakt...
Dan zou ik meteen de algehele staat van de auto laten bekijken trouwens..
Succes!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.