Remverdelers 677588 uit de VKO Shop

Lees meer
05-05-2017 23:17 #168784 door Peter Rumen
Remverdelers 677588 uit de VKO Shop is gemaakt door Peter Rumen
Bij montage van beide nieuwe remverdelers uit de VKO Shop bleken deze te lekken.
Tijdens de sleuteldag zijn beide remverdelers vervangen en de dag erna in mijn garage het remsysteem gecontroleerd op lekkage en toen hing een druppel remolie onder de koperen afdichting van beide remverdelers (zie foto 1)

Foto 1


Na demontage van de grote bout aan de zijkant de koperen ring gemeten en deze was 2mm dik. De bout zonder koperen ring teruggezet, vastgedraaid en de opening gemeten en deze was 2,2mm. De lekkage ontstaat dus doordat de gebruikte koperen ring van 2mm iets te dun is en deze onvoldoende afdicht.
Omdat ik bij een vriend gebruik maakte van zijn brug en geen goede afdichting voorhanden had, heb ik bij de plaatselijke VW garage een passende ring gevonden en deze samen met de koperen ring ingewreven met vloeibare pakking weer gemonteerd. Het systeem ontlucht en de dag erna flink gereden en de remmen gebruikt en tot heden zijn de beide remverdelers lekvrij (foto 2). Ik begrijp zelf ook wel dat 2 afdichtringen niet de voorkeur hebben maar dat een koperen ring van 3mm beter was geweest, maar je moet ze wel hebben. Ik heb dit manco al gemeld bij het VKO en zij zullen de leverancier van de remverdelers hiervan in kennis moeten stellen. Een remsysteem moet natuurlijk 100% functioneren.

Foto 2



Op de foto zie je nog een geel restant van de vloeibare pakking. Dit is dus geen remolie.

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.