- Berichten: 693
Achterrem 1800e 1970
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
10-05-2016 21:57 - 10-05-2016 22:01 #160282
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Achterrem 1800e 1970 is gemaakt door Arnold de Groot
Hallo,
Vandaag mijn achter remklauw gedemonteerd om de handrem te controleren in de trommel.
En al meteen een paar vragen, de bevestigingsbouten vaan de remklauw,. Oudere type hebben een borgplaat, bij mijn 1800e uit 1970 zaten deze er niet op maar wel een borging met locktite (blauwe). Hoort dat zo, in het manual van de 1800e zie ik geen borgplaatjes.
Andere vraag, waar kan ik het stel mechanisme van de handrem het beste mee smeren? Copraslip of iets anders?
Nog andere tips nu alles eraf ligt?
Mvg
Arnold
Vandaag mijn achter remklauw gedemonteerd om de handrem te controleren in de trommel.
En al meteen een paar vragen, de bevestigingsbouten vaan de remklauw,. Oudere type hebben een borgplaat, bij mijn 1800e uit 1970 zaten deze er niet op maar wel een borging met locktite (blauwe). Hoort dat zo, in het manual van de 1800e zie ik geen borgplaatjes.
Andere vraag, waar kan ik het stel mechanisme van de handrem het beste mee smeren? Copraslip of iets anders?
Nog andere tips nu alles eraf ligt?
Mvg
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Laatst bewerkt 10-05-2016 22:01 door Arnold de Groot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 445
10-05-2016 22:21 #160284
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Achterrem 1800e 1970
Ik heb ook een 1800e zonder borgplaatjes op de remklauwen. Bij een remklauw voor ben ik eens een bout verloren ondanks loctite. Kan ouderdom geweest zijn of een verkeerd product, dat was niet te achterhalen. Ik heb borgplaatjes gemonteerd voor de zekerheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
10-05-2016 23:35 #160288
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Achterrem 1800e 1970
Ik heb deze as onder mijn Amazon gezet, maar, uiteraard zou ik zeggen, wel borgplaatjes gemonteerd.
Bouten netjes op draaimoment vastzetten natuurlijk.
Kopervet is prima voor de stelnokken.
Succes,
Teun
Bouten netjes op draaimoment vastzetten natuurlijk.
Kopervet is prima voor de stelnokken.
Succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-05-2016 10:00 #160299
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Achterrem 1800e 1970
Ja, die blauwe tipjes locktight is prima, ben er nog nooit een tegen gekomen die zich loswerkte achter
Welk moment gebruik jij Teun ?. Kan me niet herinneren dat deze in de technische docu staat...
Welk moment gebruik jij Teun ?. Kan me niet herinneren dat deze in de technische docu staat...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 693
11-05-2016 14:41 - 11-05-2016 14:43 #160303
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Achterrem 1800e 1970
Ik ben in de specs tegen gekomen; voor 9-10 Kpm en achter 6-7 Kpm. Alles zat goed vast bij het demonteren.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Laatst bewerkt 11-05-2016 14:43 door Arnold de Groot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
11-05-2016 22:08 #160314
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Achterrem 1800e 1970
@Ed,
Ik heb de bouten achter met 85Nm vastgezet waarbij aangemerkt dient te worden dat het om ARP-bouten gaat en ik het advies van de fabrikant hierbij opgevolgd heb.
Ik heb de bouten achter met 85Nm vastgezet waarbij aangemerkt dient te worden dat het om ARP-bouten gaat en ik het advies van de fabrikant hierbij opgevolgd heb.
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-05-2016 22:49 #160323
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Achterrem 1800e 1970
Ik zeg altijd, 'vast is vast' en met die fijne schroefdraad zit je denk ik wel tegen de 80Nm
Maar ik ga het controleren bij de 164 die ik aan het opbouwen ben.
Maar ik ga het controleren bij de 164 die ik aan het opbouwen ben.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 693
12-05-2016 08:28 #160333
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Achterrem 1800e 1970
Het moment bij het losdraaien was ongeveer 140 Nm. Dat was links met locktite, rechts was wat minder, daar vond ik geen locktite sporen. Ondertussen alles gedemonteerd om schoon te maken.
Alles was gangbaar, wel wat vuil aangetroffen.
Alles was gangbaar, wel wat vuil aangetroffen.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.