remstelnok

Lees meer
31-01-2016 20:15 #157901 door Arno Pfennings
remstelnok is gemaakt door Arno Pfennings
In mijn tweedehands ankerplaten zitten remsteldingetje die aan de achterkant zijn geblindeerd door e.a. aluminium dop zodat er niets te stellen is. Op de VOD site zie ik er een met een stelschroef op die plek.

www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163

Hoe zit dit? Zijn er uitvoeringen van trommelremmen geweest die niet gesteld hoeven te worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2016 20:45 #157903 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic remstelnok
Jup, Uit mijn hoofd de latere b20's hebben een zelfstellend mechanisme dat word gesteld door het aantrekkenv/d handrem.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2016 21:32 #157905 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic remstelnok
Wat een luxe ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2016 22:54 #157907 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic remstelnok
Geef mij het oude systeem maar, dat zelfstellende komt speling op te zitten en dan raakt de hevel de tandjes niet goed meer.
Echt fantastisch werken de meesten niet meer na 50 jaar.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2016 20:57 #157925 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic remstelnok
Ik geef ook de voorkeur aan de handmatige variant....Misschien toch maar een handmatige erin schroeven als de rest van die trommelrem dan ook gewoon wil mee doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2016 13:08 #158054 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic remstelnok
De automatische remstelnok-arm was van beide kanten afgebroken (ik denk bewust eraf gezaagd). Hierdoor was dus alleen het het steltandwieltje aan de voorkant van de remtrommel (door het gat handmatih te verstellen icm met een niet instelbare restelnok onderaan de remankerplaat.

Wat ik nu wil doen is het stangetje met tandwiel in een vaste stand zetten (loctite) en onderin een verstelbare remstelnok plaatsen.

Of...zou het beter zijn om zowel de verstelmogelijkheid van het tandwieltje (handmatig) te behouden EN de verstelbare nok onderin?

Ik ben bang dat het tandwielstangetje door trilling zal verdraaien aangezien het niet wordt tegengehouden door het armpje van de automatische verstelling of zoals bij een andere uitvoering door een veer die overn het tandwieltje loopt en ertgenaan drukt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.