Handrem geblokkeert?

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-12-2015 22:40 #156595 door Jean-Paul Meijer
Handrem geblokkeert? is gemaakt door Jean-Paul Meijer
Wilde vanavond wegrijden met mn Amazon kom ik noch voor noch achteruit. Handrem of remmen lijken geblokkeert te zijn, krijg er echt geen beweging in. Iemand een idee? Remkabel vast geroest ofzo? Heb er 2 weken even niet in gereden, dus al die tijd met handrem aan gestaan...
Onderwerp is gesloten.
  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2015 00:35 #156604 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Handrem geblokkeert?
Beste Jean Paul, waarschijnlijk blijven de remschoenen tegen de trommel plakken, geef eens een paar tikken op de trommel schieten ze waarschijnlijk terug.
En bij lang parkeren is het beter om de auto in de eerste versnelling te zetten i.p.v. de handrem te gebruiken.

success

Johan Geers
Onderwerp is gesloten.
  • Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-12-2015 21:48 #156623 door Jean-Paul Meijer
Beantwoord door Jean-Paul Meijer in topic Handrem geblokkeert?
Zal morgen even proberen! Merkte ook dat ik het rempedaal niet meer goed kon indrukken. Zelfde probleem lijkt me?
Onderwerp is gesloten.
  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2015 00:13 #156631 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Handrem geblokkeert?
Check ook even de terugslagklep van de servo. Heb ik ook eens gehad.

Succes,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"
Onderwerp is gesloten.
  • Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-12-2015 18:00 #156648 door Jean-Paul Meijer
Waren toch de trommels die verroest waren. Auto opgekrikt, paar keer flink met de hamer erop en wat extra geweld kwamen ze weer los. Auto staat nu in de garage om de remmen voor de zekerheid maar even te checken. Toch wel belangrijk om te kijken of er geen schade is door het geweld....
Ze kijken gelijk of ze wat kunnen doen aan de lekkage bij mn voorruit (andere topic....)

Is roest bij remmen bij stilstand nog te voorkomen? Vind 2 weken niet rijden wel vrij snel voor verroeste remmen. Auto in de eerste versnelling zetten snap ik, maar de de auto staat wel aan de weg dus hij moet niet wegrollen...
Onderwerp is gesloten.
  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2015 23:51 #156652 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Handrem geblokkeert?
Kijk maar eens naar je remschijven na twee weken niet rijden zijn ook aangetast door roest zelfs ik heb het hier in de Filippijnen zeker na regen of een wasbeurt.
Auto in de eerste versnelling gaat hij echt niet bollen hoor.

Bij mijn kraken mijn achterrremmen soms als ik de auto een tijd niet gebruikt heb (is roest tussen schoenen en trommel) is na een of tweemaal remmen weg.

success

Johan Geers
Onderwerp is gesloten.
  • Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-12-2015 00:27 #156653 door Jean-Paul Meijer
Roest op rem schijven was bekend, niet dat de trommel remmen ook zo roesten en daardoor zouden blokkeren :) Iets om rekening mee te houden dus!
Onderwerp is gesloten.
  • Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-12-2015 20:00 #156767 door Jean-Paul Meijer
Amazon rijdt weer! De remschoenen en trommel zijn schoongemaakt, was een combinatie van roest/stof/troep waardoor de remmen achter vast zaten. Auto staat nu weer voor de deur in z'n 1 ;) Trommel was wel wat aan de dunne kant dus die moet een keer vervangen worden.
Kan slotje op...
Onderwerp is gesloten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac