blokkeren rechter voor rem 544

Lees meer
18-11-2015 13:37 #155817 door Rob Burger
blokkeren rechter voor rem 544 is gemaakt door Rob Burger
hallo,
ik heb een rechter voor rem die alleen bij de eerste keer weg rijden na een dag stilstand blokkeert ,na even remmen is het weer weg ,ik heb alles al schoon gemaakt de voeringen aan de voor kant schuin af gevlakt ,nieuwe remcilinders geplaatst ,de leidingen op het verdeelblokje om geruild ,nieuwe remvloeistof maar het probleem blijft en alleen na stilstand .
ik weet het niet meer ,wie weet het wel ?
alvast bedankt ,grtz.Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2015 18:47 #155819 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic blokkeren rechter voor rem 544
is het zefstellend mechanisme goed afgesteld en volledig werkend?
Trommelremmen neem ik aan? welk bouwjaar?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2015 20:17 #155823 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic blokkeren rechter voor rem 544
Dag Rob, ik heb hetzelfde probleem maar dan met een van de achterremmen.
Ik heb het vermoeden dat het roestaanslag in de remtrommel is. Met vochtig weer heb ik er duidelijk meer last van.
Heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet opgelost. Ben er inmiddels op bedacht; eerste keer voorzichtig remmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2015 23:42 #155834 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic blokkeren rechter voor rem 544
het is niet zelf stellend en het maakt niet uit of het vochtig is of droog als gort ,als ik de trommel er af haal is er niets te zien ,ik heb ook de trommels links en rechts al om geruild maar dat ook zonder succes ,dus al mijn hoop is op het forum gericht want het hoort natuurlijk niet ook al houd ik er inmiddels ook wel rekening mee
grtz Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2015 00:16 #155841 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic blokkeren rechter voor rem 544
Ik denk dat de remschoenen qua diameter erg dicht tegen de diameter van de trammel aanzitten (koud) waardoor deze gaat kleven.
Ik denk de trommels een halve mm uit laten draaien dat het probleem opgelost is.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2015 01:06 #155845 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic blokkeren rechter voor rem 544
Dat is het ook niet Johan want ik kan de schoenen losser stellen en dan is het 2 keer weg en dan doet hij het weer
grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2015 08:23 #155847 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic blokkeren rechter voor rem 544
weinig waarschijnlijk: een achtergebleven brokje vuil verstopt ergens de nieuwe remleiding rechts?;

waarschijnlijker: een uitwendig nog goed ogende gummi slang (:bvb. nr40=667379) kan inwending beginnen
op te zwellen, werkt korte tijd als ventiel, waardoor druk op remschoen niet direct weg is?

Wat info daarover bij:

remleiding verstopt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2015 14:51 #155853 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic blokkeren rechter voor rem 544
Wat ik als handige tip tegen kwam:

Wanneer de rem blokkeert, draai dan eens de ontluchtnippel los. Als de rem dan los komt weet je dat het 'iets hydraulisch' is, zo niet, zit het 'ergens in de trommel'. Misschien helpt dat met het zoeken van de oorzaak.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2015 15:25 #155854 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic blokkeren rechter voor rem 544
de rem blokkeert maar laat wel gelijk weer los ,hij slaat de eerste paar keer ff vast een soort vast happen ,maar hij blijft niet hangen ,dus een verstopping lijkt mij niet dan reageert hij ook trager dan links en dan blijft hij ook hangen ,het gekke is dat hij op de eerste paar keer na prima remt .
grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2015 16:58 #155855 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic blokkeren rechter voor rem 544
Mijn reactie is niet helpend, maar wel steunend... mijn '62 Amazon had precies hetzelfde; alleen de eerste keer blokkerende voorrem - meestal- naar rechts.
Paar keer goed remmen en het probleem was over, intuïtief dacht ik aan 'vocht' want alles was nieuw en meermaals gechecked en nooit iets afwijkends kunnen vinden.
De gedachte dat ze plakken, spreekt me wel aan... andere opties ?.
Overigens vond ik trommels voor heel plezierig bij Rally's (gelijkmatigheid, niet op circuit), je kon heel goed de remmen 'voelen', zowel harde ondergrond als op zand.
Denk dat de schijfremmen vooral beter zijn voor natte wegen en bij hogere snelheden op asfalt.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.