De grote remklauwpuzzel en het mystrerie van het blokje!

• Jules Hopman
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-10-2015 16:50 #154815 door Jules Hopman
Hallo,

Ik ben bezig mijn remmerij te vervangen. Ik heb 4 gereviseerde remklauwen gekocht en gemonteerd maar de remklauw LV lijkt de bovenste cylinder niet te ontluchten. De onderste doet het goed. Mu hebben we het vermoeden dat het in een blokje zit dat LV onder het motorblok zit. Weet iemand wat er in dit blokje zit?
Daarvoor is alles nl. gewoon in orde. Ik heb een foto van de leidingen die er naar toe lopen en het blokje zelf toegevoegd.

Wie kan me helpen. En als het aan dat blokje kan liggen, waar kan ik dat blokje kopen? HOe heet het uberhaupt?

Groeten,

Jules

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2015 17:04 #154816 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic De grote remklauwpuzzel en het mystrerie van het blokje!
Dit zijn gewone verdeelblokjes , er zit niets in behalve een doorvoer-kanaal.
Probeer nog eens te ontluchten/ pompen zonder ontluchtingsnippel , komt er vloeistof uit ??
Zonee haal dan de betreffende remleiding los aan de klauw en kijk of er dan vloeistof uitkomt bij pompend remmen.
ja , de remklauw is verstopt
nee , verstopping zit elders.

• Jules Hopman
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-10-2015 17:31 #154818 door Jules Hopman
Beantwoord door Jules Hopman in topic De grote remklauwpuzzel en het mystrerie van het blokje!

"Rene Brandt" schreef:
Dit zijn gewone verdeelblokjes , er zit niets in behalve een doorvoer-kanaal.
Probeer nog eens te ontluchten/ pompen zonder ontluchtingsnippel , komt er vloeistof uit ??
Zonee haal dan de betreffende remleiding los aan de klauw en kijk of er dan vloeistof uitkomt bij pompend remmen.
ja , de remklauw is verstopt
nee , verstopping zit elders.

Bedankt,
Hebben we idd gedaan en de verstopping zit dus ergens anders. Vandaar dat we dachten dat het misschien in dat blokje zat.
Het is een 144 uit 1967. Hoe heet dat blokje? Dat ga ik die zoiezo ff vervangen. En dan maar met de leidingen verder zoeken.

Groet,

Jules

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2015 17:37 #154820 door Rob Spoon
Zoek m ff op in de onderdeelboeken, in de documentatie op deze site.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2015 17:41 #154821 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic De grote remklauwpuzzel en het mystrerie van het blokje!
Met een verdeelblokje is zelden iets mis , je zou het gewoon kunnen doorblazen na demontage.
je kunt nu de betreffende remleiding loshalen van de hoofdremcilinder , controleer op dezelfde manier om een verstopping in de remleiding uit te sluiten.
p.s , je remleidingen zelf zien er ook niet fris meer uit.
roest op remleidingen wordt met de apk niet getolereerd.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
13-10-2015 18:03 #154823 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic De grote remklauwpuzzel en het mystrerie van het blokje!
Wat ook wel voor komt is dat de remSLANG dicht gaat zitten door ouderdom.
Er zijn zelfs gevallen bekend dat je remt en dat daarna de rem blijft "hangen" dat wordt dan veroorzaakt door remolie die tussen de rubberlagen kruipt door poreusiteit en dan van buiten naar binnen de doorlaat dicht knijpt.

Iets om in elk geval in je achterhoofd te houden misschien.

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2015 20:23 #154832 door Rudi
In het blokje bij de hoofdremcylinder zit trouwens een waarschuwingsschakelaartje geschroefd (wordt bediend door kleine cylindertjes in het blokje), dat moet er altijd uit gehaald worden voor het ontluchten.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD