Handremhandel Volvo 1800S
- Ron Heijnen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2015 21:40 #148901
door Ron Heijnen (GAST)
Handremhandel Volvo 1800S is gemaakt door Ron Heijnen (GAST)
Het laatste onderdeel dat gedemonteerd moet worden voordat ik de Volvo van binnen in de primer kan zetten is de handremhandel. Ik heb echter geen idee hoe. Aan de onderzijde zit een plaatje met 2 schroeven. Ik had verwacht de 2 schroeven los te halen en zo het plaatje inclusief het asje eruit te kunnen halen. Ik kan het plaatje draaien maar niet los krijgen. Wat doe ik verkeerd?
Bijlage image.jpg niet gevonden
Bijlagen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2015 09:25 #148907
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Handremhandel Volvo 1800S
Aan het plaatje met de 2 schroeven zit een busje vast waar de handle om draait.
Schroeven los en dan gewoon naar binnen schuiven.
Deze moet er zo uit kunnen, dan vind je ook nog twee kunststof lagerbussen die tussen as en handle.
Schroeven los en dan gewoon naar binnen schuiven.
Deze moet er zo uit kunnen, dan vind je ook nog twee kunststof lagerbussen die tussen as en handle.
Stel niet uit, maar doe het vandaag
25-02-2015 11:20 #148909
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Handremhandel Volvo 1800S
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ron Heijnen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2015 14:15 #148918
door Ron Heijnen (GAST)
Beantwoord door Ron Heijnen (GAST) in topic Handremhandel Volvo 1800S
Hoi Lars en Reinoud,
Bedankt voor de info. Ik had ook verwacht dat het zo los moest komen. Zoals je op mijn foto misschien kunt zien is dit niet gelukt. De 2 boutjes (schroefjes) heb ik verwijderd. Eerst heb ik voorzichtig een schroevendraaier er achter gezet zonder resultaat. Vervolgens een koevoet. Het enige wat gebeurt is dat het plaatje plooit.
Groeten,
Ron
Bedankt voor de info. Ik had ook verwacht dat het zo los moest komen. Zoals je op mijn foto misschien kunt zien is dit niet gelukt. De 2 boutjes (schroefjes) heb ik verwijderd. Eerst heb ik voorzichtig een schroevendraaier er achter gezet zonder resultaat. Vervolgens een koevoet. Het enige wat gebeurt is dat het plaatje plooit.
Groeten,
Ron
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2015 20:33 #148928
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Handremhandel Volvo 1800S
Ik zou in dat geval zorgen dat zeker de spanning er af is (handremkabels onderaan helemaal er af), en terwijl je probeert het plaatje naar voren te krijgen wat met de handrem hefboom in verschillende richtingen trachten bewegingen te maken, misschien is er iets ingesloten in een door sleet gevormde groef op het busje. Ook eens kijken of en hoe je bij het andere uiteinde van het busje kan komen om langst die kant te duwen.