- Berichten: 57
Ombouwen enkel naar gescheiden remsysteem
- LJ
-
- Senior lid
-
Ik neem aan:
- Andere remklauwen met 2 aansluitingen
- Andere remcilinders (met kleinere diameter?)
- Andere hoofdremcilinder
Verder zul je meer remleidingen hebben lopen. Moet je ook nog de remdrukbegrenzer en bekrachtiger wijzigen?
Ik heb wel gezocht op dit forum echter niets relevants gevonden.
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 555
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3556
Dat werkt ook erg goed en kost beduidend minder.
Er moet achter voor de trommels wel een remdrukbegrenzer zitten.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
- Berichten: 261
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3556
Maar het is vrij makklijk, je maakt een koppelflens van de 140 bekrachtiger naar de carrosorie van je auto.
Maak een verbinding van je pedaal naar je bekrachtiger.
Voorremmen op de voorste aansluiting achterremmen op de achterst aansluiting.
Als er op het moment ook al een rembekrachtiger op zit (enkel systeem) dan zit er in de buurt van de achteras een remdrukbegrenzer.
Heb je op het moment geen rembekrachtiger dan zul je een remdruk begrenzer tussen je remleiding naar de achterremmen moeten plaatsen.
Er zijn instelbare remdrukbegrenzers op de markt en misschien aantrekkelijker in prijs dan een originele.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als je geen professional bent en je gaat rommelen aan het remsysteem moet je je serieus afvragen of de veiligheid niet in het geding komt. Op tijd kunnen stoppen en goed kunnen sturen blijven wel de belangrijkste dingen van de auto.
Rommelen aan je motor is relatief veilig. Als je niet kunt rijden omdat de motor het niet doet kan er tenslotte ook niets gebeuren.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
niet bij een bedrijf en met nieuwe onderdelen en 21% btw.
het is de rembekrachtiger met hoofdremcilinder.
leidingset.
remklauwen met dubbele aansluiting.
remslangen.
nieuwe remvoeringen.
andere diameter remcilinders achter met dubbele aansluiting.
stof/remplaten.
begrenzer.
kleinmateriaal.
minimaal 1 dag arbeid.
deze onderdelen gebruiken van een donorauto is mogelijk (niet de remleidingen e.d.)
waarvan je zeker weet dat ze goed zijn.
op zich werkt het enkelvoudige systeem prima , als men zorgt dat dit in goede staat is en blijft ,(op tijd remslangen en voering vervangen en de remvloeistof , controle remleidingen/lekkage e.d.) is er niets aan de hand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
"Johan Geers" schreef:
Beste Lammert, wat een keer heb ge daan is een rembekrachtiger van een 140 ingebouwd en voor en achter gescheiden.
Dat werkt ook erg goed en kost beduidend minder.
Er moet achter voor de trommels wel een remdrukbegrenzer zitten.
succes
Johan Geers
Dag Johan,
Dat dat erg goed werkt twijfel ik niet aan, zolang er geen drukverlies is, want daar is het gescheiden systeem net voor bedoeld.
Enkel achter remmen is natuurlijk beter dan geen remmen, maar voor een noodstop echt onvoldoende. 80% van de remkracht zit vooraan, daarom dat bij een normaal gescheiden systeem altijd beide voorwielen op druk blijven bij uitval van een circuit.
koppel je voorste circuit maar eens af en test, veel meer dan met de handrem ga je niet kunnen stoppen denk ik...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je haalt me de woorden uit de mond. Het geld dat je bespaart door het remsysteem niet om te bouwen, kun je m.i. beter besteden aan onderhoud of zinvollere upgrades."Rene Brandt" schreef:
...op zich werkt het enkelvoudige systeem prima , als men zorgt dat dit in goede staat is en blijft ,(op tijd remslangen en voering vervangen en de remvloeistof , controle remleidingen/lekkage e.d.) is er niets aan de hand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.