ABS en Traction Control in 1800 ES of Amazon

Lees meer
08-11-2014 10:34 #145242 door B.J.W.G. Giesbers
ABS en Traction Control in 1800 ES of Amazon is gemaakt door B.J.W.G. Giesbers
Heeft iemand ervaring met of tips mbt het inbouwen van ABS + Traction Control in een 1800 ES of Amazon?
Ik speel met de gedachten im dit te doen echter kan ik weinig bruikbare info hierover vinden.

Grt. Björn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2014 11:19 #145243 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic ABS en Traction Control in 1800 ES of Amazon
Ik verwacht dat je niet verder komt dan remkrachtbegrenzers en "foot-control"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2014 14:42 #145247 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic ABS en Traction Control in 1800 ES of Amazon
nooit meer met gierende banden de bocht om... er valt wat van te zeggen...

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-11-2014 22:15 #145340 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic ABS en Traction Control in 1800 ES of Amazon
Het rijden in een Amazon is nog puur en zonder hulpmiddelen, je moet de auto "aanvoelen" wat prachtig rijden is.
Voor dagelijks gebruik is het natuurlijk ideaal als het wat gemakkelijker word maar ik vind het leuk om ouderwets in de Amazon te rijden.

Wel een leuke uitdaging om ABS en traction control in te bouwen, ik denk dat het lastigste de regelunit is samen met de bedrading.
De sensors inbouwen lijkt mij wel te kunnen lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2014 23:14 #145345 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic ABS en Traction Control in 1800 ES of Amazon
Dat het rijden in een klassieke Volvo zoveel leuker en/of veiliger wordt met zaken als ABS en traction control, kan ik mij niet voorstellen. Ook niet bij dagelijks gebruik. Ik ben er een voorstander van om geld en energie te steken in het verbeteren of vervangen van motoren, remmen, ophanging, achteras, etc., maar waarom onnodige moderne elektronica? Ik denk dat je het idee daar niet zonder te kunnen van je af moet zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.