Remleiding diameter en type advies?

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-09-2014 13:42 #143946 door Hansw
Remleiding diameter en type advies? is gemaakt door Hansw
Voor mijn Amazon wil en moet ik een aantal remleidngen vervangen. Maar wat rondkijkend krijg ik de volgende vragen, welke maat, 3/16 of 5 mm, er is een type leiding met nikkel.??. En koper, en je hebt volledig koperen leidingen. Ik wil een rolletje aanschaffen, dus ik wil graag jullie mening of er verschil in zit, en wat het makkelijkste werkt? En, als ik wat extra nippels wil bestellen, welk type?

Hoor het graag,

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-09-2014 14:50 #143957 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Remleiding diameter en type advies?
4.75-5mm cunifer leiding werkt volgens mij het beste.
Dit kan je het best bij je automaterialenzaak halen die hebben ook een lading nippels liggen kan je je oude ernaast houden veel makkelijker als verzenden en wachten.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
28-09-2014 14:58 #143958 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Remleiding diameter en type advies?
Mee eens, ben ook bezig e.e.a. te vervangen; kantelbeugels en amazon combi project ( naar beneden scrollen)

Nippels zijn 3/8" x 24 Waarbij 3/8" staat voor de diameter uitwendig en 24 voor het aantal schroefdraadgangen per inch.
Wel even opletten; er bestaan nippels met een stukje zónder schroefdraad omdat niet alle binnendraden tot "onderin"getapt zijn.
Om de fels dan tóch goed te klemmen zijn ze uitgevoerd met een gedeelte zonder draad aan de voorzijde.
Omdat je verdeelblokje juist al weinig draad inwendig heeft moet je dus zeker zorgen dat je de juiste nippels gebruikt.
Als je oude nippels nog goed gangbaar zijn kan je die natuurlijk ook hergebruiken.

Of je besteld gewoon een leiding op maat, heb je de juiste nippels en dubbele fels, monteren,ontluchten klaar.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-09-2014 18:43 #143961 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remleiding diameter en type advies?
Als je voor Cunifer gaat (inderdaad een goede optie als je de leidingen toch zelf gaat maken), houd er dan rekening mee dat no-name tools dit sowieso niet kunnen en dat een multi inzetbaar Midlock setje dat ook niet kan.
Zou dan een wat zwaardere tool kopen voor alleen die maat, dan ben je voor 40 a 50 euro klaar.
Voor een multi inzetbare tool die cunifer aan kan zit je al snel boven de 300 euro.

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2014 17:05 #144006 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Remleiding diameter en type advies?

Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /var/www/vhosts/volvoklassiekervereniging.nl/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 304. Please enable debug mode for more information.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2014 18:48 #144009 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Remleiding diameter en type advies?
Lars en Reinoud (en anderen) , bedankt voor de aanvulling. dat wist ik niet! vorig jaar net een mooi compleet Midlock setje gekocht. daarom kies ik toch voor koper.

Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD