wielremcilinder amazon 1968
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 15:29 #142693
door Joseph Diks
wielremcilinder amazon 1968 is gemaakt door Joseph Diks
Zijn het nu de 7/8"of 1"cilinders die ik nodig heb? Betreft een 122S met enkel remsysteem.
In onderdeellijst hier heb ik voor 68 keuze uit de 7/8 en 1"versie.
Ik wil het grereedschap van iemand lenen maar wil ook vermijden dat ik 2x heen en weer moet rijden naar Elshout.
Om te zien welke het zijn moet ik denk ik de trommels los hebben of?
bvd
De 69-er modellen hebben de grote heb ik begrepen.
In onderdeellijst hier heb ik voor 68 keuze uit de 7/8 en 1"versie.
Ik wil het grereedschap van iemand lenen maar wil ook vermijden dat ik 2x heen en weer moet rijden naar Elshout.
Om te zien welke het zijn moet ik denk ik de trommels los hebben of?
bvd
De 69-er modellen hebben de grote heb ik begrepen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 16:30 #142694
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wielremcilinder amazon 1968
Als ik me niet vergis heeft het te maken met de rembekrachtiger. Als je een bekrachtiger hebt dan moet je de 7/8" hebben.
Kijk even naar dit topic, daar vindt je het antwoord www.volvokv.nl/forum/viewtopic.p ... a&start=10
Groeten, Rob
Kijk even naar dit topic, daar vindt je het antwoord www.volvokv.nl/forum/viewtopic.p ... a&start=10
Groeten, Rob
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 16:43 #142695
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wielremcilinder amazon 1968
Ik wil morgen vroeg wel even voor je gaan meten. Als ik het me goed herinner dan hebben de 7/8" cilinders de bevestigings boutjes op de ankerplaat dichter bij elkaar zitten. Dit kun je opmeten zonder dat de trommels ervan moeten.
Groeten, Rob
Groeten, Rob
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 18:34 #142700
door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic wielremcilinder amazon 1968
Rob, bedankt voor het aanbod. Helaas staat de auto 80 km van hier bij mijn vader. Ik zal dus eerst de cilinders op de gok moeten halen in elshout voordat ik weer bij de amazon ben.
Had gehoopt dat er een klaar antwoord was. Joost heeft het heel mooi opgelost met die bekrachtiger van audi.
Ik heb in dat topic niks over wielremcilinders gelezen. Eerste pagina lijkt iets mis mee. Heb er niks van kunnen lezen hier op deze tabloid.
Hopelijk heeft iemand een snel/duidelijk antwoord. Eslhout is straks al om 19.30 open!
Had gehoopt dat er een klaar antwoord was. Joost heeft het heel mooi opgelost met die bekrachtiger van audi.
Ik heb in dat topic niks over wielremcilinders gelezen. Eerste pagina lijkt iets mis mee. Heb er niks van kunnen lezen hier op deze tabloid.
Hopelijk heeft iemand een snel/duidelijk antwoord. Eslhout is straks al om 19.30 open!
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 20:02 #142704
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic wielremcilinder amazon 1968
Volgens mij heeft het te maken met de remdrukregelaar voor de achterremmen.
Ik heb geen remdrukregelaar maar wel 1" remcilinders achter en hij remt als een bezetene met een rembekrachtiger.
Als je geen remdrukregelaar hebt zoals ik dan moet je eigenlijk 7/8"remcilinders hebben, door de kleinere oppervlakte van de zuigers wordt er minder hard tegen de trommel gedrukt om te blokkeren.
De mijne blokkeert te snel en remt daarom zeer goed vooral op droog wegdek. Omdat ik vroeger wel rally's heb gereden met mijn Saab tweetakt welke ik met de handrem op de achterwielen wel tot vijf keer in het rond kon draaien kan ik er wel mee omgaan maar in bochten en met nat weer moet ik oppassen.
Zonder remdrukregelaar dus 7/8" cilinders,en met remdrukregelaar, welke voor de achteras tegen de bodem gemonteerd zit, 1" cilinders. Mijn Amazon is van 1965.
Ik heb geen remdrukregelaar maar wel 1" remcilinders achter en hij remt als een bezetene met een rembekrachtiger.
Als je geen remdrukregelaar hebt zoals ik dan moet je eigenlijk 7/8"remcilinders hebben, door de kleinere oppervlakte van de zuigers wordt er minder hard tegen de trommel gedrukt om te blokkeren.
De mijne blokkeert te snel en remt daarom zeer goed vooral op droog wegdek. Omdat ik vroeger wel rally's heb gereden met mijn Saab tweetakt welke ik met de handrem op de achterwielen wel tot vijf keer in het rond kon draaien kan ik er wel mee omgaan maar in bochten en met nat weer moet ik oppassen.
Zonder remdrukregelaar dus 7/8" cilinders,en met remdrukregelaar, welke voor de achteras tegen de bodem gemonteerd zit, 1" cilinders. Mijn Amazon is van 1965.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 20:34 #142706
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic wielremcilinder amazon 1968
Of, bestel ze beiden, en betaal een keer retourkosten a 6,95 euro...?
Zit met hetzelfde namelijk..
Hans
Zit met hetzelfde namelijk..
Hans
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 21:13 #142709
door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic wielremcilinder amazon 1968
Ik heb ze allebij in mijn handen gehad. Geen verschil in bouwvorm dus de 1" gepakt.
De laatste amazons hebben grotere waarbij de steek Vd de boutjes idd afwijkt.
Bedankt voor het meedenken. Gr Joseph
De laatste amazons hebben grotere waarbij de steek Vd de boutjes idd afwijkt.
Bedankt voor het meedenken. Gr Joseph