Flexibele remslang naar en van de rembekrachtiger.

• Roel Jansen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-08-2014 14:47 #142559 door Roel Jansen (GAST)
Flexibele remslang naar en van de rembekrachtiger. is gemaakt door Roel Jansen (GAST)
Hallo,

Ik ben deze zomer weer met de Amazon op vakantie geweest. Hongarije dit keer. Probleemloos heen en terug tot ongeveer 50 KM van huis. Weer de remleiding van de rembekrachtiger gebroken. Ik had deze voor de vakantie vervangen voor een nieuwe omdat ik vorig jaar hetzelfde euvel had op de terugweg vanuit Italië.

Het is zo dat de steun waarmee de rembekrachtiger vast zit niet heel stevig is van constructie. Deze fixeert de rembekrachtiger in een richting waardoor deze in de andere richting nog wel kan bewegen. En dat bewegen zorgt er denk ik voor dat de leidingen te veel bewegen en dus last krijgen van metaalmoeheid.

Los van het feit dat ik dit moet oplossen vraag ik me ook af of er flexibele remslangen zijn die de leidingen van en naar de rembekrachtiger kunnen vervangen. Dat zou namelijk het probleem van metaalmoeheid oplossen en mij een zekerder gevoel geven. Want zo een slap rempedaal bij 120 KM/H vind ik maar niks... :?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
11-08-2014 22:07 #142568 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Flexibele remslang naar en van de rembekrachtiger.
Hoi Roel,

Tof dat je (bijna) zonder problemen zo'n mooie reis ondernomen hebt!

Wat die flexibele remleiding betreft ; goed idee! Ik denk ik dat je eens zou kunnen informeren bij een bedrijf dat ze ter plaatse voor je maken kan. Je zou dan kunnen kiezen voor RVS-omvlochten remslang.

Wat dan handig is; van te voren goed communiceren welke remnippels er gemonteerd zitten in je bekrachtiger en hoofdremcilinder.Dat voorkomt teleurstelling als men bijvoorbeeld probeert 10mm fijnmetrisch in een 3/8 UNF draad te frotten.

Even googlen op RVS-omvlochten remleiding zal vast wel een adres in de buurt opleveren.
TinusTechniek weet natuurlijk helemaal wat er op Volvo-gebied te koop is en kan misschien wel zo'n leiding maken en opsturen.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Robert van Es (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-08-2014 09:54 #142601 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Flexibele remslang naar en van de rembekrachtiger.
Hoi Roel,
Super dat je zo mooi met de Amazon op reis gaat.
Je zou ook een vaste remleiding met een "varkensstaart" kunnen gebruiken tussen HRC en bekrachtiger (een langer stuk leiding met een enkele of dubbele krul erin); binnen de industrie een gebruikelijek oplossingen om stuktrillen te voorkomen.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2014 10:30 #142602 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Flexibele remslang naar en van de rembekrachtiger.
Beetje flauw antwoord misschien (niet zo bedoeld) maar kan je je rembekrachtiger niet gewoon vast zetten 8-)

Groet, Hans

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2014 11:05 #142603 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Flexibele remslang naar en van de rembekrachtiger.
Ik kan mij niet voorstellen dat de bekrachtigen teveel wiebelt met de originele beugel. Toen ik die van mij monteerde met een dik-rvs keurig-gelaste-beugel zat die vast als een huis. Ik denk dat het wel handig is om de remleiding naar de bekrachtigen niet te kort te maken maar eerder te voorzien van een royale bocht.

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2014 23:08 #142619 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Flexibele remslang naar en van de rembekrachtiger.
Ik heb bij een Amazon de oplossing van Robert toegepast (een hele en vrij ruime krul in de leiding).
Nooit problemen meer.
Succes!
Paul

• Roel Jansen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-08-2014 22:43 #142669 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic Flexibele remslang naar en van de rembekrachtiger.
Bedankt voor alle tips!

Ja, ik ga de rembekrachtiger beter vastzetten, en zeker een nieuwe remleiding maken met ruimere bochten en een lus erin. Klinkt als een goede oplossing.

Grtz,
Roel

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD