Remleiding rechts voor

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-07-2014 09:11 #142131 door Arno Pfennings
Remleiding rechts voor is gemaakt door Arno Pfennings
Ik zie dat de remleiding bij mijn amazon rechts voor helemaal om de accubak wordt gelegd, waarschijnlijk uit vroegere tijden zo bedacht om te voorkomen dat er door een lekkende accu accuzuur door de ledig zou vreten als de leiding onderlangs de accu/bak gelegd zou worden.

Aangezien ik ten gevolge van de filteruitsparing (zie ander topic) deze leiding opnieuw moet leggen en ivm het filter de leiding bij voorkeur niet midden op de plek van het filter naar de remklauw moet lopen heb ik de vraag of het ondertussen met moderne/veilige accu's geen probleem zou zijn om de korte weg te nemen en de leiding onder de voorkant van de accubak te leiden.

(of ted plekke van de accubak een stuk benzineslang op de leiding plaatsen ter bescherming?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-07-2014 11:54 #142136 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Remleiding rechts voor
Hi Arno,

Als je een moderne onderhoudsvrije accu hebt lekt er niets meer en kun je de remleiding leggen zoals je wilt.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
21-07-2014 12:11 #142137 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Remleiding rechts voor
Inderdaad, dat ben ik met Teun eens.

En dan nog wat;
-bij mijn 2 combi's liepen de leidingen ook gewoon voor/onder het accubakje langs.
-ontluchten wordt makkelijker als er minder stukken leiding zijn die hoger liggen dan hoofdremcilinder, wordt dus gunstiger.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD