Servo dubbel systeem op enkel systeem

  • Thomas Klimp (GAST)
  • Thomas Klimp (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
08-02-2014 19:26 #137254 door Thomas Klimp (GAST)
Servo dubbel systeem op enkel systeem is gemaakt door Thomas Klimp (GAST)
Hallo,

Is het mogelijk om de rembekrachtiger voor een gescheiden systeem te gebruiken op een amazon met een enkel systeem?
Groet, Thomas

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2014 21:14 #137259 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
Yep.
dat gaat prima , wordt meestal zo aangesloten dat voor en achter gescheiden is.
je bedoeld dus een rembekrachtiger met hoofdremcilinder van een late ama met dubbel gescheiden remsysteem aansluiten op remklauwen/remcilinders met een enkelvoudige aansluiting.
dat gaat prima remmen maar je profiteert niet van de veiligheid van het dubbel gescheiden systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2014 12:57 #137269 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
Goed idee! Kan dat ook /iemand ervaring om het ook te doen met een '63-er met ook voor trommels, en maakt het nog uit welke aansluiting je gebruikt van de HRC voor de voor of achter remmen?
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2014 14:22 #137274 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
@Hans.
prima idee om het meest veilige remsysteem van een late amazon op een vroege te monteren.
Zo gemakkelijk is dat niet , je zult ook de remcilinders moeten aanpassen anders komt er veel te veel remdruk vrij.
de remcilinders die horen bij een auto die fabriek af onbekrachtigd is hebben een andere diameter dan die van een auto die bekrachtigd is.dat is allemaal te koop en laat je informeren voor de juiste remcilinders.

om het remsysteem te verbeteren zou ik eerst voor schijfremmen monteren.
voordeel van de rembekrachtiging van een 69" of 70" er amazon is de lichte pedaaldruk die veel lijkt op een moderme auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2014 14:29 #137275 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
Ha Rene, bij onze combi heb ik ook achteraf een rembekrachtiger gemonteerd, en daar zaten achter 1inch remcilinders op, en voor schijfremmen. Ik merkte daar niet dat de verhoudingen zo anders waren dat het raar remgedrag opleverde. Hetzelfde gedaan bij onze '66-er 2drs en ook niets gemerkt (behalve een enorme verbetering.. :) :) met remmen natuurlijk).
Bij de '63-er zit er ook geen bekrachtiger op, maar van een te slopen 70-er combi met een dubbel systeem heb ik een complete bekrachtiger en hoofdremcilinder met zo'n lange trompet liggen. En dit topic lezend dacht ik, he kan dat ook..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2014 14:50 #137277 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
Gewoon proberen is natuurlijk ook een manier.
het moet alleen niet zo zijn dat het gevaarlijk wordt bijvoorbeeld bij een noodstop dat de achtertrommels vastslaan en de auto onbestuurbaar wordt.
de combinatie rondom trommelremmen en de grote bekrachtiger van een late ama heb ik niet eerder gezien , wel bijvoorbeeld een
65"er met schijfrem voor en de trompet- bekrachtiger van een 69"er.
het is de bedoeling dat de 2 kamers of zuigers van deze bekrachtiger/cilinder gebruikt worden zodat voor en achterremmen gescheiden zijn.
bij een lek circuit heb je nog een voor of achterrem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas Klimp (GAST)
  • Thomas Klimp (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
09-02-2014 15:15 #137279 door Thomas Klimp (GAST)
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
Mijn amazon was bekrachtigd, maar de bekrachtiger is op vakantie in zweden overleden ;) alleen dit was een losse bekrachtiger. Moet ik bij het aansluiten van de nieuwe servo gewoon één uitgang gebruiken?

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2014 22:35 #137299 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
Thomas, zoals ik het begrijp een uitgang voor achter, een voor voor. Dus alletwee gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas Klimp (GAST)
  • Thomas Klimp (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
09-02-2014 23:36 #137301 door Thomas Klimp (GAST)
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
Dan moet ik de leidingen loshalen bij dat verdeelblokje wat tegen het schutbord zit? Of waar moet ik leidingen loshalen als ik voor en achter wil scheiden?

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2014 00:37 #137303 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Servo dubbel systeem op enkel systeem
Beste Hans, een rembekrachtiger op een amazone met trommels voor kan verkeerd gaan.
De kracht die op de trommels aan de voorzijde komt met een bekrachtiger (b.v. noodstop) kan zo groot zijn dat de trommel scheurt dus niet doen zo laten of ombouwen naar schijven voor.
Indien je om wil bouwen en achterzijde en geen nieuwe remcilinders wilt steken zou je er aan kunnen denken om aan de achterzijde een instelbare remdrukregelaar te zetten.
Een remdrukregelaar voor aan de achterzijde moet er zo ie zo tussen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.