- Berichten: 91
Servo dubbel systeem op enkel systeem
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
Is het mogelijk om de rembekrachtiger voor een gescheiden systeem te gebruiken op een amazon met een enkel systeem?
Groet, Thomas
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
dat gaat prima , wordt meestal zo aangesloten dat voor en achter gescheiden is.
je bedoeld dus een rembekrachtiger met hoofdremcilinder van een late ama met dubbel gescheiden remsysteem aansluiten op remklauwen/remcilinders met een enkelvoudige aansluiting.
dat gaat prima remmen maar je profiteert niet van de veiligheid van het dubbel gescheiden systeem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
prima idee om het meest veilige remsysteem van een late amazon op een vroege te monteren.
Zo gemakkelijk is dat niet , je zult ook de remcilinders moeten aanpassen anders komt er veel te veel remdruk vrij.
de remcilinders die horen bij een auto die fabriek af onbekrachtigd is hebben een andere diameter dan die van een auto die bekrachtigd is.dat is allemaal te koop en laat je informeren voor de juiste remcilinders.
om het remsysteem te verbeteren zou ik eerst voor schijfremmen monteren.
voordeel van de rembekrachtiging van een 69" of 70" er amazon is de lichte pedaaldruk die veel lijkt op een moderme auto.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Bij de '63-er zit er ook geen bekrachtiger op, maar van een te slopen 70-er combi met een dubbel systeem heb ik een complete bekrachtiger en hoofdremcilinder met zo'n lange trompet liggen. En dit topic lezend dacht ik, he kan dat ook..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
het moet alleen niet zo zijn dat het gevaarlijk wordt bijvoorbeeld bij een noodstop dat de achtertrommels vastslaan en de auto onbestuurbaar wordt.
de combinatie rondom trommelremmen en de grote bekrachtiger van een late ama heb ik niet eerder gezien , wel bijvoorbeeld een
65"er met schijfrem voor en de trompet- bekrachtiger van een 69"er.
het is de bedoeling dat de 2 kamers of zuigers van deze bekrachtiger/cilinder gebruikt worden zodat voor en achterremmen gescheiden zijn.
bij een lek circuit heb je nog een voor of achterrem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
De kracht die op de trommels aan de voorzijde komt met een bekrachtiger (b.v. noodstop) kan zo groot zijn dat de trommel scheurt dus niet doen zo laten of ombouwen naar schijven voor.
Indien je om wil bouwen en achterzijde en geen nieuwe remcilinders wilt steken zou je er aan kunnen denken om aan de achterzijde een instelbare remdrukregelaar te zetten.
Een remdrukregelaar voor aan de achterzijde moet er zo ie zo tussen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.