Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden

Lees meer
13-01-2014 21:29 #136248 door Lars Rengersen
Op het oog lijken ze identiek, maar het verschil in prijs en kwaliteit van een Powertune en Lockheed rembekrachtiger zijn groot.
Mijn vraag is nu, hoe stel je onomstotelijk vast of je een Lockheed of Powertune in handen hebt?
Tot nu toe heb ik twee bekrachtigers bekeken.
De ene had Lockheed op de body staan:


En de andere op de body een nummer:



De eerste lijkt me duidelijk.
Is de tweede een Lockheed of niet?
Heeft iemand een detailplaatje van een Powertune?



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 23:38 #136262 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden

"Lars Rengersen" schreef:
Heeft iemand een detailplaatje van een Powertune?

Een plaatje van een Powertune kun je zien in dit topic: www.make.my/o7zx4gh
Maar misschien niet gedetailleerd genoeg? In ieder geval zal daar geen "Lockheed" op staan, lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 23:44 #136263 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden
Dat topic had ik ook al gevonden, maar als het er niet bij stond kon ik op basis van die foto niet zeggen of het een Powertune of Lockheed was.
Er zal inderdaad geen Lockheed op een imitatie exemplaar staan, maar ja wat dan wel?
Zo'n nummer? Of is dat ook een Lockheed? Of staat er letterlijk Powertune op?
Wie heeft er een Powertune exemplaar in de auto zitten?

Op Marktplaats is er een verkoper die zowel een nieuwe Powertune als een nieuwe Lockheed rembekrachtiger te koop heeft, die heb ik ook even gemaild met deze vraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14-01-2014 06:48 #136269 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden
Ik heb een Powertune. Ik kan wel even kijken wat er op staat, mijn P'tje ligt toch helemaal uit elkaar dus ik kan hem zo uit de kist pakken.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2014 07:28 #136271 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden
Ik heb een ongebruikte powertune liggen (nieuw).
Op een powertune staat de tekst 'powertune', ergens op de 'pot' en niet op de hoofdremcilinder zelf.
Kan zijn dat dat slecht / niet leesbaar is vanwege vuil.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2014 23:05 #136309 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden
Dank! Zal eens kijken op een andere bekrachtigen die ik nog heb liggen als extra steekproef.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.