Remleiding afgebroken.

Lees meer
20-08-2013 08:10 #131147 door Roel Jansen (GAST)
Remleiding afgebroken. is gemaakt door Roel Jansen (GAST)
Hallo,

In de vakantie is de remleiding van de rembekrachtiger naar het verdeelblokje afgebroken aan de kant van de rembekrachtiger. En dat was wel even schrikken... Alles is gelukkig goed afgelopen, maar nu heb ik een vraagje.

Wat zouden jullie nu doen? Is dit een geval van 'vervang de hele mikmak voor de zekerheid' of een gevalletje van 'vervang de kapotte leiding'?

Het betreft een Amazon uit 68 met enkel systeem en rembekrachtiger. De leidingen zijn van koper.

Grtz,
Roel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 10:09 #131153 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remleiding afgebroken.
Ja,dat is zeker schrikken en ik vraag me dan meteen af,wat de oorzaak hiervan is .

.Mij valt vaak op ,dat rembekrachtigers die later zijn ingebouwd met niet originele steunen bij lopende motor wat trillen.

Ik heb al meerdere keren gezegd,dat mij dat helemaal niet aan staat,omdat dat trillen op den duur kan leiden tot materiaalmoeheid van de koperen leiding met breuk tot gevolg.Men ziet mij altijd als een eersteklas pessimist - en dat is zeker zo -en ik word ,als ik dat soort zaken aan de orde stel meestal uitgelachen.

Zou ik dan toch gelijk hebben?

Dus Roel ik ben erg benieuwd of je kunt ontdekken waarom de leiding is afgebroken. Trilt of beweegt jouw bekrachtiger als je er tegen tikt of duwt ? Het feit,dat de breuk vlak bij de bekrachtiger zit ,steunt mijn vrees.Ik raad iedereen dan ook dringend aan eens goed op dat trillen te letten en de oorzaak daarvan weg te nemen!

Niek de boer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 10:14 #131154 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Remleiding afgebroken.
Kan je daar geen flexibele leiding monteren dan? Lijkt me dat het wel mogelijk is (doen ze bij hydropneumaten van Citroën ook op bepaalde plekken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 10:44 #131157 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Remleiding afgebroken.
Ik ben het enkele systeem op mijn amazon ook gelijk aan het ombouwen naar gescheiden systeem. Het lijkt mij doodeng om alleen op de handrem te moeten vertrouwen.

Roel, voor rond de 75euro heb je vaak al hoofdremcilinder+bekrachtiger van een 140-serie. Die passen er zo op. Dan scheid je voor met achter, heb je toch altijd nog 'wat' over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
21-08-2013 21:20 #131226 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Remleiding afgebroken.

"Boele Braaksma" schreef:
Ik ben het enkele systeem op mijn amazon ook gelijk aan het ombouwen naar gescheiden systeem. Het lijkt mij doodeng om alleen op de handrem te moeten vertrouwen.

Roel, voor rond de 75euro heb je vaak al hoofdremcilinder+bekrachtiger van een 140-serie. Die passen er zo op. Dan scheid je voor met achter, heb je toch altijd nog 'wat' over.


Kan je deze zo monteren of moet je de aansluitflens dan nog veranderen?
Het is natuurlijk wel zo dat je dan waarschijnlijk weer spul hebt van 40 jaar oud en hoe betrouwbaar is dat dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2013 09:10 #131238 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Remleiding afgebroken.

"Joost Buiting" schreef:

"Boele Braaksma" schreef:
Ik ben het enkele systeem op mijn amazon ook gelijk aan het ombouwen naar gescheiden systeem. Het lijkt mij doodeng om alleen op de handrem te moeten vertrouwen.

Roel, voor rond de 75euro heb je vaak al hoofdremcilinder+bekrachtiger van een 140-serie. Die passen er zo op. Dan scheid je voor met achter, heb je toch altijd nog 'wat' over.


Kan je deze zo monteren of moet je de aansluitflens dan nog veranderen?
Het is natuurlijk wel zo dat je dan waarschijnlijk weer spul hebt van 40 jaar oud en hoe betrouwbaar is dat dan?


Hoi Joost,

Ja dat past 1 op 1, alleen sluit je hem dan met twee bouten tegen het schutbord ipv drie. Andere bout steun je de hoofdremcilinder op het binnenscherm. 40 jaar oud heb je inderdaad gelijk in. Ik heb voor 35euro een hoofdremcilinder+bekrachtiger gescoord, revisiesetje erin en ik durf het wel aan. Alles beter dan enkel..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.