- Berichten: 87
Remleiding afgebroken.
- Roel Jansen (GAST)
- Offline
- Expert lid
In de vakantie is de remleiding van de rembekrachtiger naar het verdeelblokje afgebroken aan de kant van de rembekrachtiger. En dat was wel even schrikken... Alles is gelukkig goed afgelopen, maar nu heb ik een vraagje.
Wat zouden jullie nu doen? Is dit een geval van 'vervang de hele mikmak voor de zekerheid' of een gevalletje van 'vervang de kapotte leiding'?
Het betreft een Amazon uit 68 met enkel systeem en rembekrachtiger. De leidingen zijn van koper.
Grtz,
Roel
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
.Mij valt vaak op ,dat rembekrachtigers die later zijn ingebouwd met niet originele steunen bij lopende motor wat trillen.
Ik heb al meerdere keren gezegd,dat mij dat helemaal niet aan staat,omdat dat trillen op den duur kan leiden tot materiaalmoeheid van de koperen leiding met breuk tot gevolg.Men ziet mij altijd als een eersteklas pessimist - en dat is zeker zo -en ik word ,als ik dat soort zaken aan de orde stel meestal uitgelachen.
Zou ik dan toch gelijk hebben?
Dus Roel ik ben erg benieuwd of je kunt ontdekken waarom de leiding is afgebroken. Trilt of beweegt jouw bekrachtiger als je er tegen tikt of duwt ? Het feit,dat de breuk vlak bij de bekrachtiger zit ,steunt mijn vrees.Ik raad iedereen dan ook dringend aan eens goed op dat trillen te letten en de oorzaak daarvan weg te nemen!
Niek de boer
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 102
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Roel, voor rond de 75euro heb je vaak al hoofdremcilinder+bekrachtiger van een 140-serie. Die passen er zo op. Dan scheid je voor met achter, heb je toch altijd nog 'wat' over.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
"Boele Braaksma" schreef:
Ik ben het enkele systeem op mijn amazon ook gelijk aan het ombouwen naar gescheiden systeem. Het lijkt mij doodeng om alleen op de handrem te moeten vertrouwen.
Roel, voor rond de 75euro heb je vaak al hoofdremcilinder+bekrachtiger van een 140-serie. Die passen er zo op. Dan scheid je voor met achter, heb je toch altijd nog 'wat' over.
Kan je deze zo monteren of moet je de aansluitflens dan nog veranderen?
Het is natuurlijk wel zo dat je dan waarschijnlijk weer spul hebt van 40 jaar oud en hoe betrouwbaar is dat dan?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Joost Buiting" schreef:
"Boele Braaksma" schreef:
Ik ben het enkele systeem op mijn amazon ook gelijk aan het ombouwen naar gescheiden systeem. Het lijkt mij doodeng om alleen op de handrem te moeten vertrouwen.
Roel, voor rond de 75euro heb je vaak al hoofdremcilinder+bekrachtiger van een 140-serie. Die passen er zo op. Dan scheid je voor met achter, heb je toch altijd nog 'wat' over.
Kan je deze zo monteren of moet je de aansluitflens dan nog veranderen?
Het is natuurlijk wel zo dat je dan waarschijnlijk weer spul hebt van 40 jaar oud en hoe betrouwbaar is dat dan?
Hoi Joost,
Ja dat past 1 op 1, alleen sluit je hem dan met twee bouten tegen het schutbord ipv drie. Andere bout steun je de hoofdremcilinder op het binnenscherm. 40 jaar oud heb je inderdaad gelijk in. Ik heb voor 35euro een hoofdremcilinder+bekrachtiger gescoord, revisiesetje erin en ik durf het wel aan. Alles beter dan enkel..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.