Help! mijn remmen doen wat zij zelf willen

Lees meer
25-07-2013 18:48 #130150 door 13589-dummy
Help! mijn remmen doen wat zij zelf willen is gemaakt door 13589-dummy
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Na een jaar uitrusten moest hij maar weer eens in beweging komen ( mijn Amazon ). Nu zit mijn linker rem cilinder achter vast, en de voor remmen wijken z'n 30 % af (is iets te veel voor APK)

Nu is mijn vraag ; is er iemand die verstand heb van het rem-systeem, in de buurt van Oudewater ( tussen Gouda en Utrecht en te hoogte van Woerden) woont. En ook nog zin en tijd heb om mijn er mee te helpen. Uiteraard staat er een vergoeding er tegen over.

Ik hoor het dan graag.
Met vriendelijke groet
John boullart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 17:27 #130189 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Help! mijn remmen doen wat zij zelf willen
Oké een goed advies mag ook natuurlijk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 17:53 #130191 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Help! mijn remmen doen wat zij zelf willen
Er zitten op dit forum mensen die veel meer af weten van remmen dan ik, dus hopelijk gaan zij ook nog suggesties doen :?:

Meest voor de hand liggende lijkt me om eerst de flexibele remleidingen aan te pakken : die kunnen er van buiten best aardig uitzien, maar van binnen dichtgeslibt zijn. Zou ik dus vervangen en gelijk nieuwe DOT4 erin doen.

Je schrijft dat de "linker rem cilinder achter" vast zit : als het inderdaad de remcylinder is, dan die ook vervangen, gelijktijdig met flexibele remleidingen. Zit het wiel vast, dan eerst de remtrommels maar eens schoonmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 18:10 #130192 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Help! mijn remmen doen wat zij zelf willen
Hallo John,

dat het de slangen zijn kan natuurlijk altijd, maar meestal komt de druk naar de cylinder er het eerst wel doorheen en werkt wel maar komt de druk niet terug waardoor de rem blijft hangen (rem krachtig intrappen en kijken of het wiel weer goed genoeg vrij komt, het beste te beoordelen als wiel vrij hangt).

Remverschil voren: daar heb je waarschijnlijk remschijven: probeer de remcylinders eens in te drukken (door de remblokjes van de schijf weg te drukken), dit moet zonder geweld lukken. Anders een paar keer achter elkaar indrukken en weer naar buiten drukken door op de rem te trappen (alleen doen als de blokken tussen de schijven en de cylinders zitten anders schieten die uit de klauw). Hopelijk gaan ze daarna weer soepel, anders revisie. Als de zuigers goed zijn maar er toch remverschil is: remblokken eruit, remvlak ervan iets opschuren (eventueel vuil en/of verglaasd) en voor de APK een paar keer goed remmen (als er niemand achterop je zit), dit kun je natuurlijk ook doen in combinatie met de zuigers.

Links achter vast: trommel ervanaf (remtrommeltrekker absoluut nodig) en kijken of je iets opvallends ziet en anders de remcylindertjes proberen terug kunt drukken, verhaal als voren alleen altijd remtrommel erop schuiven als je op de rem trapt anders kunnen de cylindertjes eruit schieten.

Na aan de remmen gewerkt te hebben altijd op de rem trappen voordat je gaat rijden om te kijken of je remdruk hebt!

Met wat geluk zitten de remcylinders alleen maar iets vast en gaan ze weer los door het boven beschrevene.

Succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2013 21:28 #130429 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Help! mijn remmen doen wat zij zelf willen
Hoi Rudi en Rob,

Als eerste bedankt voor jullie advies.

Met een goed advies en wat hulp kom je een heel eind. Er zijn voor nieuwe remblokken op gekomen (nog dik genoeg maar waarschijnlijk te oud geworden ) zowel links als rechts.

Achter nieuwe cilinders L en R nieuwe rem dingen ( zie foto) en nieuwe remleidingen L en R
Eigenlijk alles nieuw bedank Niek..

Bijlage image.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2013 18:26 #130489 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Help! mijn remmen doen wat zij zelf willen
Hallo,

Ik moet het toch even melden! De Amazon is zonder problemen door de APK gekomen.

Remmen doen het perfect. Nogmaals bedankt allemaal en voor al jij Niek bedankt....



En ook deze mag op slot.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.