Remmen Volvo Amazon
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-07-2013 16:46 - 04-07-2013 16:54 #129418
door Sweedest Volvo
Remmen Volvo Amazon is gemaakt door Sweedest Volvo
Beste,
Mijn volvo's remmen reageren opeens niet meer. Ik moet ze hééél ver intrappen wil de wagen remmen. Ik moet de rem zeg maar pompen wil hij remmen..Nu heb ik de vloeistof nagekeken en deze is goed op peil. Nu heb ik mijn broer gevraagd wat het kon zijn, hij zei dat een slang geen vacuum meer trok. Hebben jullie enige ideeen?
Bvd,
Mijn volvo's remmen reageren opeens niet meer. Ik moet ze hééél ver intrappen wil de wagen remmen. Ik moet de rem zeg maar pompen wil hij remmen..Nu heb ik de vloeistof nagekeken en deze is goed op peil. Nu heb ik mijn broer gevraagd wat het kon zijn, hij zei dat een slang geen vacuum meer trok. Hebben jullie enige ideeen?
Bvd,
Laatst bewerkt 04-07-2013 16:54 door Sweedest Volvo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-07-2013 16:53 #129420
door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Remmen Volvo Amazon
Probeer de remmen eerst te ontluchten en de vloeistof te verversen!
Membranen in de hoofdremcilinder gaan bijna nooit kapot.
Membranen in de hoofdremcilinder gaan bijna nooit kapot.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-07-2013 17:10 #129423
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Remmen Volvo Amazon
eigenlijk nadere informatie nodig:
rembekrachtiger aanwezig?
enkel of dubbel remsysteem?
echt plotseling?
werken ze rondom niet meer goed?
Als vloeistofpeil goed tenminste al nergens een lek naar buiten of naar de rembekrachtiger van een enkel systeem te verwachten.
- Zoals Lars al aangaf kan het lucht in het systeem zijn, maar het is erg vreemd als dat opeens gebeurd.
- Eventueel staan de achterremmen te los (maar dat gaat normaal geleidelijk), dan gaat de remvloeistof het eerst in de achterremcylinders (en het pedaal heel diep) en pas na nog/meermaals pompen gaat het systeem op druk en remt men.
- Hoofdremcylinder inwendig lek is niet ondenkbaar, dat geeft een plotseling effect (dan geen vloeistofverlies).
- Geen onderdruk in de slang voor de bekrachtiger (als die bedoeld is) leidt er toe dat je harder moet trappen (en dus dezelfde pedaaldruk dus slechter remmen), maar het pedaal gaat bij een niet werkende bekrachtiging juist minder ver naar onder dan als hij werkt.
succes, Rudi
rembekrachtiger aanwezig?
enkel of dubbel remsysteem?
echt plotseling?
werken ze rondom niet meer goed?
Als vloeistofpeil goed tenminste al nergens een lek naar buiten of naar de rembekrachtiger van een enkel systeem te verwachten.
- Zoals Lars al aangaf kan het lucht in het systeem zijn, maar het is erg vreemd als dat opeens gebeurd.
- Eventueel staan de achterremmen te los (maar dat gaat normaal geleidelijk), dan gaat de remvloeistof het eerst in de achterremcylinders (en het pedaal heel diep) en pas na nog/meermaals pompen gaat het systeem op druk en remt men.
- Hoofdremcylinder inwendig lek is niet ondenkbaar, dat geeft een plotseling effect (dan geen vloeistofverlies).
- Geen onderdruk in de slang voor de bekrachtiger (als die bedoeld is) leidt er toe dat je harder moet trappen (en dus dezelfde pedaaldruk dus slechter remmen), maar het pedaal gaat bij een niet werkende bekrachtiging juist minder ver naar onder dan als hij werkt.
succes, Rudi
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-07-2013 18:56 #129426
door Sweedest Volvo
Beantwoord door Sweedest Volvo in topic Remmen Volvo Amazon
Bekrachtiger is volgens mijn broer aanwezig, of dit enkel of dubbel is weet hij even niet.
Het was heel plotseling. Een stukje rondgetourd van 20 km, en net voordat ik thuiskwam deden de remmen het niet meer goed, en moest ik ze bij elke bocht die kwam, steeds verder indrukken. Het probleem is ooit eerder geweest, en is toen ook opeens weggegaan...
Het was heel plotseling. Een stukje rondgetourd van 20 km, en net voordat ik thuiskwam deden de remmen het niet meer goed, en moest ik ze bij elke bocht die kwam, steeds verder indrukken. Het probleem is ooit eerder geweest, en is toen ook opeens weggegaan...
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-07-2013 19:12 #129427
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Remmen Volvo Amazon
Enkel of dubbel: bij dubbel zit de hoofdremcylinder (met plastic potje erop met twee kamers) tegen de rembekrachtiger (landmijnvorm) gemonteerd en die weer op een toetervormig tussenstuk tegen het schutbord, bij enkel heb je een klein gietijzeren potje direct tegen het schutbord en de rembekrachtiger in de remleiding.
Hoe oud is je remvloeistof en hoe hard rem je / hoe wild is je rijstijl? Als de remvloeistof oud is heeft deze water verzameld en als je remmen heet worden door vaak hard af te remmen wordt de remvloeistof heet en gaat het water erin verdampen waardoor de remdruk wegvalt (damp laat zich makkelijker samenpersen dan de remmen aandrukken). Als de remvloeistof weer afgekoeld is, is het water weer vloeibaar en remt het geheel weer normaal. In een dergelijk geval zeker de remvloeistof in het hele systeem vervangen (kan trouwens nooit schaden dit te doen).
Inwendig lekke hoofdremcylinder wil ik nog steeds niet uitsluiten, maar het is eigenlijk onwaarschijnlijk dat hij zich eens ondertussen zelf repareerd (maar wie weet wat daarin alles kan gebeuren).
Achterremmen is ook onlogisch bij dergelijke symptomen (maar worden vaak vergeten af te stellen).
Voordat de oorzaak gevonden is zou ik er niet meer mee op de openbare weg gaan.
succes, Rudi
Hoe oud is je remvloeistof en hoe hard rem je / hoe wild is je rijstijl? Als de remvloeistof oud is heeft deze water verzameld en als je remmen heet worden door vaak hard af te remmen wordt de remvloeistof heet en gaat het water erin verdampen waardoor de remdruk wegvalt (damp laat zich makkelijker samenpersen dan de remmen aandrukken). Als de remvloeistof weer afgekoeld is, is het water weer vloeibaar en remt het geheel weer normaal. In een dergelijk geval zeker de remvloeistof in het hele systeem vervangen (kan trouwens nooit schaden dit te doen).
Inwendig lekke hoofdremcylinder wil ik nog steeds niet uitsluiten, maar het is eigenlijk onwaarschijnlijk dat hij zich eens ondertussen zelf repareerd (maar wie weet wat daarin alles kan gebeuren).
Achterremmen is ook onlogisch bij dergelijke symptomen (maar worden vaak vergeten af te stellen).
Voordat de oorzaak gevonden is zou ik er niet meer mee op de openbare weg gaan.
succes, Rudi
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-07-2013 22:22 #129443
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Remmen Volvo Amazon
Wel ik denk dat je je remme eens heel goed moet controleren, ik denk namelijk dat je remvoeringen achter zijn losgelaten en dan moet je ineens veel dieper trappen(eigenlijk pompen) om nog het staal tegen je trommel aan te zetten.
Of je pedaal heeft al heel diep gezeten en moet nu gewoon gesteld worden.
Maar met alle respect als je al niet weet of er een rembekrachtiger erop zit blijf er aub vanaf voordat je er een nog gevaarlijkere auto van maakt.
Of je pedaal heeft al heel diep gezeten en moet nu gewoon gesteld worden.
Maar met alle respect als je al niet weet of er een rembekrachtiger erop zit blijf er aub vanaf voordat je er een nog gevaarlijkere auto van maakt.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-07-2013 23:03 #129445
door Sweedest Volvo
Beantwoord door Sweedest Volvo in topic Remmen Volvo Amazon
Ik kom er zelf ook echt niet aan, tripje naar mijn oom plannen lijkt me verstandig. en dan stapvoets rijden dan maar. Gelukkig is het niet zo ver.. Ik ga er sowieso morgen met mijn broer naar kijken. Ex-automonteur. Morgen dus een update wellicht!
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-07-2013 01:04 #129448
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Remmen Volvo Amazon
Beste Paul, heb je geen gebroken handremkabel in dat geval komen de schoenen van de achterremmen een heel eind terug en krijg je het geval dat je het pendaal dieper moet intrappen.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-07-2013 09:18 #129472
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remmen Volvo Amazon
Uit een vraag van Paul Cober onder Interieur wordt duidelijk dat Paul een Amazon uit 69 heeft.Deze heeft dus een gescheiden remsysteem!
- 08541-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-07-2013 16:59 #130415
door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Remmen Volvo Amazon
"Membranen in de hoofdremcilinder gaan bijna nooit kapot."
Toch zou ik dat niet meteen op voorhand uitsluiten, want dat was bij mij wel aan de hand. De ene keer remde hij goed (en was de rem knalhard en zakte niet in als je je voet op het pedaal hield), de andere keer kon ik het tot de bodem intrappen en moest ik twee keer pompen voor hij remde. Erg spannend rijden, zo! Gezien de floddertjes materiaal die uit de hoofdremcylinder kwamen verbaasde het me dat het ding het hoe dan ook nog deed...
RC.
Toch zou ik dat niet meteen op voorhand uitsluiten, want dat was bij mij wel aan de hand. De ene keer remde hij goed (en was de rem knalhard en zakte niet in als je je voet op het pedaal hield), de andere keer kon ik het tot de bodem intrappen en moest ik twee keer pompen voor hij remde. Erg spannend rijden, zo! Gezien de floddertjes materiaal die uit de hoofdremcylinder kwamen verbaasde het me dat het ding het hoe dan ook nog deed...
RC.