"Vastslaande" klauwen

  • B.C.M. Voorn (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
24-06-2013 15:27 #129008 door B.C.M. Voorn (GAST)
"Vastslaande" klauwen is gemaakt door B.C.M. Voorn (GAST)
Ha allen,

Dit weekend mijn remklauwen, voorste remleidingen en slangen vervangen van mijn Ama 123GT '67, enkel systeem met bekrachtiger. Het beestje had een tijd in de opslag gestaan en was weggezet met een plakkende rechterklauw. Vorig jaar zijn de trommels achter en remschoenen aldaar vervangen.

Nu dan, met een ontlucht systeem en hagelnieuwe klauwen leek alles voorspoedig te gaan. Twee testritten naar volle tevredenheid: eindelijke volle druk en blokkerende wielen als ik dat wilde!

Echter, op de snelweg ging het mis. Eerst merkte ik een soort bonken rechtsvoor, en vervolgens merkte ik dat de remmen aansloegen. Daarmee bedoel ik dat de auto langzaam steeds meer vaart minderde. Ik was bijna thuis, dus ben -binnendoor- naar huis gekropen. Met rokende klauwen geparkeerd (allebei!). Wat nu?

Ik verdenk de rembekrachtiger. Die is 7 jaar geleden vervangen door een gereviseerd exemplaar, maar dat zegt -zoals ik hier heb gelezen- bar weinig.
- Als ik de ontluchting op het spruitstuk lostrek slaat natuurlijk mijn motor af
- De rempedaal "zakt" niet weg
- Bekrachtiger Klotst niet
- Op bijgevoegde foto de manier waarop hij is aangesloten met vlamklep (bij het rode streepje)

Een tweede optie lijkt me de hoofdremcilinder. Die is vorig jaar geïnspecteerd en lijkt prima in orde.

Wat denken jullie?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2013 16:44 #129016 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic "Vastslaande" klauwen
Carterontluchting en vakuum mogen nooit zamen .ontluchting zit meestal op het luchtfilter.
Maar als je alles vernieuwd heb en nieuwe slangen gemonteerd moet het haast wel aan de bekrachtiging liggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • B.C.M. Voorn (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
24-06-2013 17:03 #129017 door B.C.M. Voorn (GAST)
Beantwoord door B.C.M. Voorn (GAST) in topic "Vastslaande" klauwen
Ik heb vanaf de olievuldop naar het luchtfilter ook een slang lopen. Vond deze trouwens ook: www.google.nl/url?sa=t&source=w ... kmIB5z7dIw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2013 17:12 #129018 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic "Vastslaande" klauwen
ga voor een nieuwe bekrachtiger ;)
de olie vuldop zit op het luchtfilter , het "eitje" aan de zijkant gaat ofwel naar de straat , (open) of met een 2E slangthule met een maximale doorlaat van 2 mm naar het spruitstuk. de rembekrachtiger gaat met een "open" slangthule naar het spruitstuk dus niet gesplitst.

het verkeerde aansluiten van het motorvacuum verklaard dus niet het vastslaan van de remmen.
ga voor een originele rembekrachtiger (laylock) ,niet de imitatietroep uit china.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2013 17:20 #129019 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic "Vastslaande" klauwen
p.s ik bedoel lockheed , geen laylock ;)
wat je nu hebt is een oude girling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2013 17:23 #129020 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic "Vastslaande" klauwen
Ik denk dat je remslangen "stuk" zijn. Als die verouderen zwellen ze naar binnen toe op. De remvloeistof kan dan dus niet terugstromen en bij elke keer remmen komt er meer druk op de remzuigers te staan.
Die slangen zou ik eerst eens links en rechts vervangen, kost een paar tientjes.
Doe dan ook meteen de slang naar de achteras voor de zekerheid.

Edit: Ik lees nog een keer en zie dat je de slangen al vervangen hebt. Zijn dan nieuwe en aan beide kanten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • B.C.M. Voorn (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
24-06-2013 17:29 #129021 door B.C.M. Voorn (GAST)
Beantwoord door B.C.M. Voorn (GAST) in topic "Vastslaande" klauwen
Dank voor de reacties so far mannen!

- de rembekrachtiger is dus foutief aangesloten?
- wat vinden jullie van de suggestie in het eerdere topic ( www.google.nl/url?sa=t&source=w ... kmIB5z7dIw ). Toch kans op hoofdremcilinder? Ik kan nog niet begrijpen waarom opwarming leidt tot vastslaan en de rol van de bekrachtiger in deze.
- Lars, de slangen zijn nieuw!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2013 17:39 #129022 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic "Vastslaande" klauwen
Vraag is nog, waren het alleen je voorwielen of ook je achterwielen?
Als het alleen je voorwielen waren, dan is het een specifiek probleem in dat deel (wat heel onwaarschijnlijk is met nieuwe klauwen, slangen en leidingen). Waren het ook je achterwielen, dan kan de oorzaak ook meer op centraal niveau zitten en dus richting je bekrachtiger of hoofdremcilinder. Een enkel systeem waarbij een bekrachtiger of hoofdremcilinder alleen een probleem bij de voorwielen veroorzaakt lijkt me onwaarschijnlijk.
Zitten de klauwen links en rechts goed gemonteerd? (ontluchtingnippels boven)
Al zou lucht in je systeem eerder een slechtere remwerking tot gevolg hebben, maar je weet het nooit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2013 22:20 #129035 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic "Vastslaande" klauwen
Ik kan het eigenlijk niet zien op de foto,maar dergelijke verschijnselen doen zich ook voor als de remleidingen verkeerd zijn aangesloten op de bekrachtiger.Het is in elk geval zo,dat de remleiding die op de hoofdremcilinder zit op de voorste aansluiting van de bekrachtiger moet zitten.En de achterste remleiding op de bekrachtiger moet dan naar het verdeelblokje op het schutbord lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.