Remschoen aan de juiste zijde van de trommel?

  • Jasper Boonman (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
03-03-2013 17:54 #124168 door Jasper Boonman (GAST)
Remschoen aan de juiste zijde van de trommel? is gemaakt door Jasper Boonman (GAST)
Hallo
Ik ben bezig met het vernieuwen voor mijn remschoenen aan de voorzijde ( ama '61). Nu twijfel ik of ik de juiste voering op de juiste zijde van de remtrommel heb gezet. Het zijn aan de voorzijde trommels van groot formaat en de remschoenen zijn juist qua diameter.

Mijn vermoeden is dat de remschoen met de lange voering aan de linkerzijde van de trommel moet, en de andere (korte remvoering) aan de andere kant van de trommel (gezien vanaf het punt als je recht voor de trommel staat).Helaas heb ik de andere kant van de voorzijde al gereed (trommel zit hier al weer op), dus kan niet meer even spieken hoe ik het daar heb gedaan. Ik denk dat ik in mijn enthousiasme aan de andere kant twee delen van de remvoering met lange kant heb gemonteerd, terwijl 1 lange remvoering voor het andere voorwiel was bedoeld.

ik denk dat de linkerschoen een langere voering moet krijgen en dus op het andere wiel zit. Anyway, misschien kan iemand mij dit even bevestigen of mijn constatering juist is.

Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2013 20:32 #124182 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic Remschoen aan de juiste zijde van de trommel?
Beste Jasper, voor zover ik weet behoort de schoen met de korte voering aan de voorzijde te zitten. De schoen met de langere voering komt dus dan aan de achterkant te zitten.
Voor de remschoenen achter geldt hetzelfde. De korte schoen aan de voorkant. Doe je dat niet, dan hapt de handrem de schoen vast en komen ze niet meer automatisch los.
Dit is wel belangrijk om goed te checken.

PV444 - 1955

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2013 18:30 #124227 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Remschoen aan de juiste zijde van de trommel?
of kijk even in de onderdeelboeken bij documentatie? normaal is het zo dat de oplopende remschoen het grootst is (als er verschil in remvoering opppervlakte zit).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2013 21:26 #124287 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Remschoen aan de juiste zijde van de trommel?
Op bijgaande plaatjes kun je precies zien hoe de schoenen horen te zitten EN je kunt hier goed zien dat de schoenen met de korte voering aan de voorkant zitten en DAT zijn de OPLOPENDE schoenen!

Eerst het linkse voorwiel:






en dan het rechtse voorwiel:
















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper Boonman (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05-03-2013 22:31 #124289 door Jasper Boonman (GAST)
Beantwoord door Jasper Boonman (GAST) in topic Remschoen aan de juiste zijde van de trommel?
Superdank voor jullie uitleg. Ik ga het weer in orde maken
Gr. Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2013 15:48 #124309 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Remschoen aan de juiste zijde van de trommel?
Hou rekening met de diameter van de remtrommel. De straal van de trommel moet overeenkomen met de straal van de remvoering. Met name als de remtrommel is uitgedraaid moet er een extra vulling komen onder de remvoering.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.