Welke Remdrukverdeler Amazon?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-01-2013 09:25 #122224 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Welke Remdrukverdeler Amazon?
@Rudi Geen twijfel mogelijk...de schijven doen het uitstekend

@Pieter, weet je dat heel zeker?, klinkt mij onlogisch aangezien de toegevoerde druk naar de remcilinder drastisch wordt gereduceerd. Welke diameter cilinder hoort de juiste te zien voor achter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2013 11:03 #122227 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Welke Remdrukverdeler Amazon?
ik heb het zelfde verschijnsel gehad, te snel blokkerende achterremmen, remkrachtverdeler hielp niet; toen de achterremcilinders vervangen door het type dat op de Amazon zit die af fabriek schijven voor heeft en probleem was over; men heeft mij ooit uitgelegd waarom, maar dat ben ik helaas weer vergeten.....

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-01-2013 13:43 #122229 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Welke Remdrukverdeler Amazon?
Amazons met schijfremmen voor hebben acher remcylinders met een kleinere zuiger diameter dacht iets van 20.?? off 22.??mm zonder schijven is de diameter 25.4mm .
Bij dezelfde pedaaldruk zal de kracht die hierdoor ontstaat kleiner zijn op de zuigers achter, het oppervlak is tenslotte kleiner.
Resultaat minder druk vanuit de cylinders naar de remschoenen, dus minder remvermogen op de achterwielen, gevolg minder slippende wielen achter en een beter rijgedrag tijden remmen.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-01-2013 14:02 #122231 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Welke Remdrukverdeler Amazon?
Voor het oude type achterremmen is er maar 1 cylinderdiameter, voor het nieuwe type zijn er twee andere cylinderdiameters. Daar de constructie van deze twee types volledig anders is kunnen de cylinders niet uitgewisseld worden. Als je dus het oude type hebt (remcylinder heeft twee uitstekende pennen en is iets lager gemonteerd, twee veren schuin erboven gemonteerd) zul je de achterremmen compleet moeten omwisselen om een andere cylinderdiameter te kunnen hebben. Kijk maar eens in de onderdelenboeken.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2013 22:04 #122248 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Welke Remdrukverdeler Amazon?
klopt, ik heb het hele (achter)remgedeelte van een nieuwer type Amazon overgezet

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-01-2013 14:32 #122319 door Arno Pfennings
ZO! Net een flink stuk testremmen achter de rug en begonnen met de remdruk voor achteren op de laagste stand...uiteindelijk 3slagen van de begrenzer erbij gegeven en de amazon remt ongelofelijk perfect....4xtrommels lijkt hierbij vergeleken zelfmoord...

Originaliteit is wat waard maar de remschijven zorgen er nu voor dat het genieten na al die jaren echt kan beginnen ;)

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2013 19:25 #122617 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Welke Remdrukverdeler Amazon?
Arno, ik heb hetzelfde: Voor nieuwe schijven en klauwen, achter nieuwe cilinders van 25 mm en geen remdruk verdeler.
Hij remt als een blok maar wil achter blokkeren. Het is een '65 er dus origineel schijven voor.
Waar kocht je de Wilwood en kloppen de leidingdiameters?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2013 20:31 #122618 door Arno Pfennings
Hoi Alfriedel,

De remdrukbegrenzer heb ik uit Duitsland maar TinusTechniek heeft hem volgens mij ook. Remleidingdiameter was inderdaad correct. MET de begrenzer remt die als een tierelier

• Johan Laveyne
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-01-2013 23:16 #122628 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Welke Remdrukverdeler Amazon?

"Alfriedel Boelen" schreef:
Arno, ik heb hetzelfde: Voor nieuwe schijven en klauwen, achter nieuwe cilinders van 25 mm en geen remdruk verdeler.
Hij remt als een blok maar wil achter blokkeren. Het is een '65 er dus origineel schijven voor.
Waar kocht je de Wilwood en kloppen de leidingdiameters?

Dag Alfriedel,
Zonder remdrukverdeler moet je achter de 22 mm rempompen monteren. Je kan je brobleem oplossen door de stelschroef van je achterremmen een toer of 3 terug te draaien , zodat de remmen verder verwijderdt zijn in het aanloopvlak van je trommel.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2013 06:33 #122634 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Welke Remdrukverdeler Amazon?
Misschien even een tip. Ik heb vorig jaar voor een kennis de wagen omgebouwd van trommels naar schijven voor. De remdrukverdeler heb ik van een donor 140 serie genomen. De leiding heb ik ook wat aan moeten passen maar dat ging vrij gemakkelijk en het afstellen ging prima.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD