rembekrachtiger dubbel systeem

Lees meer
21-07-2012 11:42 #115915 door ben zilvold
rembekrachtiger dubbel systeem is gemaakt door ben zilvold
ik heb een probleem met mijn rembekrachtiging van mijn volvo amazon. de rembekrachtiging ratelt als de motor loopt. en er lekt een beetje lucht naar het spruitstuk (dit kun je merken als je de vacuüm slang dicht knijpt, daarna verandert het motor toerental)

ik vermoedt dus dat het membraan iets lekt of de aansluiting van lekt die op de rembekrachtiging zit. (je kunt het plastiek tutje een kwart slag draaien namelijk)

de rembekrachtiging werkt overigens goed, alleen het ratelen hoor je vrij goed wat vervelend is. en ik heb dus een lucht lek naar mijn motor toe, wat jammer is zeker omdat ik nu een gereviseerde motor ga plaatsen volgende week.

mijn vraag is dus ook wat kan de oorzaak zijn van het ratelen (in de rembekrachtiging (het is een rembekrachtiging van een dubbel systeem)? en hoe moet ik dat dan op lossen. ik kan niet over deze rembekrachtiging vinden in mijn Hynes boek. alleen dat hij er dan op zit. maar niet hoe hij er van binnen uit ziet. of hoe ik dit probleem op kan lossen.
zijn deze rembekrachtiging te reviseren? zo ja waar kan ik een kitje vinden om dit te doen? en hoe moet hij open want ik kan niets vinden hoe hij open zou moeten kunnen. of is het verstandiger om een tweedehandsje van de sloop te halen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2012 21:22 #115930 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic rembekrachtiger dubbel systeem
Ben, dit type rembekrachtiger is niet te reviseren. Je kunt hooguit het rubbertje dat onder het plastic tuutje zit vervangen.
Als de lekkage dan nog niet over is dan moet je een nieuwe bekrachtiger zien te vinden.
Het ratelen wat je hoort is van het kogeltje dat als ventiel dienst doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.