trommelremmen blijven onderdruk staan na remmen
- Roland Houweling (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2012 10:48 #115547
door Roland Houweling (GAST)
trommelremmen blijven onderdruk staan na remmen is gemaakt door Roland Houweling (GAST)
heb sinds kort bij mijn duett een probleem.
wanneer ik een tijdje heb gereden en aantal keer heb geremd, blijft de boel hangen.
er blijft zo veel druk achter dat zelfs de remlichten blijven branden.
ook remt hij afentoe iets scheef wanneer dit voorkomt.
ik ben al aan het troubleshooten geweest en ik kom op de hoofdremcilinder uit.
alhoewel het lijkt of hij goed terugkomt heb ik toch het idee dat de plunjer blijft hangen.
nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of ideeen.....voor ik de boel uit elkaar haal.
met vriendelijke groeten roland.
wanneer ik een tijdje heb gereden en aantal keer heb geremd, blijft de boel hangen.
er blijft zo veel druk achter dat zelfs de remlichten blijven branden.
ook remt hij afentoe iets scheef wanneer dit voorkomt.
ik ben al aan het troubleshooten geweest en ik kom op de hoofdremcilinder uit.
alhoewel het lijkt of hij goed terugkomt heb ik toch het idee dat de plunjer blijft hangen.
nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of ideeen.....voor ik de boel uit elkaar haal.
met vriendelijke groeten roland.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2012 16:14 #115556
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic trommelremmen blijven onderdruk staan na remmen
De veren in de hoofd rem cilinder zijn normaal erg sterk waardoor de plunjer altijd teruggeduwd wordt na het remmen. Wat je beschrijft lijkt mogelijk een defecte hoofdremcilinder, dat een potentieel fatale rit ten gevolge kan hebben... In de cilinder zit een klein kanaaltje dat in verbinding staat met het reservoir (in "rust toestand"). Misschien is deze verstopt? (Zoja, hoe kan dat?!) Tevens zou ik de staat van de rubberen remslangen controleren. Indien deze oud zijn zwellen ze van binnen op waardoor er met kracht nog remvloeistof naar de remmen geperst kan worden, maar niet meer soepel terug kan stromen naar de HRC. Bij een defecte HRC neig ik persoonlijk naar vervangen van gehele HRC, want hier moet je zonder ervaring niet aan fiedelen met revisie setjes en dergelijke.
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
12-07-2012 22:38 #115662
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic trommelremmen blijven onderdruk staan na remmen
Kan ook liggen aan de remslangen. Deze verouderen, de rubber lining aan de binnenzijde laat los van de buitenmantel, de slangen raken dan een soort van verstopt. Als je remt pers je de olie remvloeistof wel naar de remcilinders, bij loslaten van het rempedaal duurt het echter heel lang voor de druk in de remcilinders weer afneemt, en blijven dus je remmen hangen.
Slangen vernieuwen, ze kosten een paar tientjes, en het is vaak weer opgelost. Wel even ontluchten natuurlijk.
Gr bart
Slangen vernieuwen, ze kosten een paar tientjes, en het is vaak weer opgelost. Wel even ontluchten natuurlijk.
Gr bart
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-07-2012 17:42 #115688
door Ferrie
Beantwoord door Ferrie in topic trommelremmen blijven onderdruk staan na remmen
Hallo
Ik heb dit ook gehad, wel is waar niet met mij Amazon maar mij toyota uit 1980.
Inderdaad het gaatje in de hoofdremcilinder verstopt. Door overmatige slijtage in de hoofdremcilinder ontastaat er allemaal prut.
Eerst de troep eruit gehaald en gaatje opengemaakt. alles werkte weer. Wel de hoofdremcilinder later vervangen. Gaat nog steeds prima.
Succes
Ik heb dit ook gehad, wel is waar niet met mij Amazon maar mij toyota uit 1980.
Inderdaad het gaatje in de hoofdremcilinder verstopt. Door overmatige slijtage in de hoofdremcilinder ontastaat er allemaal prut.
Eerst de troep eruit gehaald en gaatje opengemaakt. alles werkte weer. Wel de hoofdremcilinder later vervangen. Gaat nog steeds prima.
Succes