Remtrommel wordt warm

Lees meer
25-04-2012 18:48 #113136 door Ben Bergmans
Remtrommel wordt warm is gemaakt door Ben Bergmans
Bij mijn Amazon van 1969 wordt de remtrommel erg warm. Ik heb de handrem terug gesteld. Maar het blijft. Als ik aan het wiel draai voel ik wel wat weerstand maar dan draait ook de as mee. De remtrommel gaat er goed over heen. Is ook eenvoudig er af te halen. Voor de volledigheid, het is de uitvoering met zelfstellende handrem. Waar moet ik het zoeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2012 18:58 #113137 door Carol Hendriks
Beantwoord door Carol Hendriks in topic Remtrommel wordt warm
Hoi Ben,
Heb je al gekeken of de remcilinder nog gangbaar is?
Remslang die dicht zit?
Blijkbaar gaan de remschoenen niet goed of ver genoeg terug!
succes en groetjes,
Carol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2012 19:24 #113138 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Remtrommel wordt warm
Carol,
Als dat het geval zou zijn, zou de trommel er toch niet goed afgaan? Zou je de cilinder eeenvoudig in kunnen drukken? Ik zou de voeringen er even af kunnen halen en dan proberen of ik de zuigers op en neer kan bewegen. Lukt me vrijdag pas.
Bedankt, Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2012 20:14 #113141 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Remtrommel wordt warm
Warmer als aan de andere kant of even warm.
Bij remmen word de energie door middel van wrijving omgezet in warmte( vandaar roodgloeiende remmen in racerij) dus het zou vrij normaal kunnen zijn.
Maar je remmen goed controleren, en controleren of de remcilindertjes gangbaar zijn kan nooit te nimmer kwaad.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2012 23:28 #113153 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Remtrommel wordt warm
Nee, aan een kant duidelijk warmer. Je brandt er je vingers aan, andere kant handwarm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2012 23:42 #113155 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remtrommel wordt warm
Check ook even het topic warmlopende trommelrem
Ook in dit geval kan het zoals Carol ook aangeeft wel eens een verstopte remslang zijn. Waarschijnlijk ging de trommel er soepel af nadat alle remvloeistof rustig de tijd had gekregen om terug te stromen en niet direct tijdens een nog hete trommel.
Of wellicht is je zelfstellende mechanisme toch niet helemaal fris en goed werkend meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2012 21:30 #113293 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Remtrommel wordt warm
Het zelfstellende systeem is in orde. Zaterdag in het VOD remslangen gehaald en gemonteerd. Helaas zit daar niet het probleem. Omdat ik toch alles los had liggen, heb ik een remcilinder er af gehaald. Zuiger kan er wel uit maar niet verder er terug in. Zelfs in de bankschroef gaat ze niet dieper erin. Dus morgen twee nieuwe remcilinders halen. Hoogstwaarschijnlijk is dit ook de reden dat ik indertijd niet de nieuwe remschoenen kon monteren. En daar ben ik niet alleen in. Meerdere malen gehoord dat dit niet goed ging. Dus altijd even controleren of de zuigers goed gangbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2012 21:37 #113294 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remtrommel wordt warm
Dank voor de terugkoppeling, weer wat geleerd! Goede extra check inderdaad, zou ik anders niet snel doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 23:09 #113395 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Remtrommel wordt warm
Nieuwe remcilinders gemonteerd, alles ontlucht. Hard rempedaal, alleen veel dieper. Omdat de remschoenen voorheen altijd ongeveer aanliepen, zat het rempedaal hoog. Nu de achterremmen ruimer staan, zit het rempedaal dieper. Zou dit kwaad kunnen voor de hoofdremcilinder? Of maak ik me nu voor niets zorgen? Ik zou de remmen achter natuurlijk nog wat bij kunnen stellen. Uiteindelijk gaat dit dadelijk vanzelf met het zelfstllende systeem.
Bedankt voor alle tips en mededenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.