- Berichten: 2
Werking enkelvoudige hoofdcilinder, mis ik een terugslagklep
- Marco Leeflang
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2012 13:37 #112071
door Marco Leeflang
Werking enkelvoudige hoofdcilinder, mis ik een terugslagklep is gemaakt door Marco Leeflang
Al een paar jaar veel gelezen op dit forum maar nooit echt een reden gehad een bericht te plaatsen. Veel is al te vinden in dit forum. Toch nu mijn eerste bericht omdat ik geen antwoord kan vinden op de werking van de rem hoofdcilinder bij een enkelvoudig systeem.
Afgelopen week de remmen onderhanden genomen van mijn Amazon en maar even door de zure €-appel heen gebeten. Alles vervangen en hoofdcilinder voorzien van nieuw revisie setje. Veel zat vast en niet zonder geweld los te krijgen. Kortom alles maar vervangen.
Voor vervanging trok de auto weliswaar een beetje naar één kant bij het remmen maar de hoofdcilinder bouwde voldoende druk op.
Nu bij het ontluchten blijkt de hoofdcilinder totaal geen olie de leidingen in te persen, ook niet als er geen leiding op de cilinder is aangesloten. Wederom cilinder gedemonteerd en met Haynes boek erbij e.e.a. gecontroleerd en volgens mij zat en zit alles goed in elkaar. Er wordt luchtdruk opgebouwd bij het indrukken van de plunjer maar er komt geen olie uit de cilinder.
Kijk ik in het reservoir dan ben ik benieuwd of ik niet iets mis. Ik kijk nl. zo door een gaatje naar de plunjer. Moet daar een terugslagklepje zitten? Ik ben benieuwd hoe de olie uit het reservoir wordt gehaald en voor de plunjer terecht komt. Dat kan volgens mij alleen maar op de terugkerende slag, er wordt druk opgebouwd en daarmee voor de eerste membraan geperst, maar dan moet de weg naar het reservoir geblokkeerd worden.
Rondom het gaatje zie ik wel een randje zitten alsof er iets in geperst heeft gezeten maar geen afsluiting/klepje. Ook niet aangetroffen bij het reinigen/reviseren.
gr,
Marco
Afgelopen week de remmen onderhanden genomen van mijn Amazon en maar even door de zure €-appel heen gebeten. Alles vervangen en hoofdcilinder voorzien van nieuw revisie setje. Veel zat vast en niet zonder geweld los te krijgen. Kortom alles maar vervangen.
Voor vervanging trok de auto weliswaar een beetje naar één kant bij het remmen maar de hoofdcilinder bouwde voldoende druk op.
Nu bij het ontluchten blijkt de hoofdcilinder totaal geen olie de leidingen in te persen, ook niet als er geen leiding op de cilinder is aangesloten. Wederom cilinder gedemonteerd en met Haynes boek erbij e.e.a. gecontroleerd en volgens mij zat en zit alles goed in elkaar. Er wordt luchtdruk opgebouwd bij het indrukken van de plunjer maar er komt geen olie uit de cilinder.
Kijk ik in het reservoir dan ben ik benieuwd of ik niet iets mis. Ik kijk nl. zo door een gaatje naar de plunjer. Moet daar een terugslagklepje zitten? Ik ben benieuwd hoe de olie uit het reservoir wordt gehaald en voor de plunjer terecht komt. Dat kan volgens mij alleen maar op de terugkerende slag, er wordt druk opgebouwd en daarmee voor de eerste membraan geperst, maar dan moet de weg naar het reservoir geblokkeerd worden.
Rondom het gaatje zie ik wel een randje zitten alsof er iets in geperst heeft gezeten maar geen afsluiting/klepje. Ook niet aangetroffen bij het reinigen/reviseren.
gr,
Marco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco Leeflang
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
28-03-2012 14:53 #112072
door Marco Leeflang
Beantwoord door Marco Leeflang in topic Werking enkelvoudige hoofdcilinder, mis ik een terugslagklep
Ik ben er al uit, Frank van Nordicar sprak ik vanwege de achteras ophanging en hij kon het antwoord geven. Naast het grote gat zit een heel klein gaatje welke vaak door het lichte honen wat je doet voor vervanging rubbers dicht gaat zitten en de olie geen doorgang heeft.
Ook hier het geval, gaatje doorgeprikt en inderdaad nu lijkt alles te gaan werken. Vanavond dus monteren en ontluchten.
Ook hier het geval, gaatje doorgeprikt en inderdaad nu lijkt alles te gaan werken. Vanavond dus monteren en ontluchten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.