remzuigers

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Ineke Hekman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
19-03-2012 23:41 #111806 door Ineke Hekman (GAST)
remzuigers is gemaakt door Ineke Hekman (GAST)
Even een vraagje,..ik wil de stofhoezen van mijn voorrem klauw vervangen, dit omdat er één zuiger vast bleef zitten. Na verwijdering van de stofhoes en schoonmaken met remolie is deze weer gangbaar. Heb nieuwe besteld en zie dat er bij deze revisie set ook een 4 tal ringen zitten. Waar zijn die voor?? En wat is de beste en makkelijkste methode om ze te verwijderen en opnieuw aan te brengen? In afwachting van de bestelling heb ik mooi even de tijd om deze vraag te stellen! Alle tips zijn welkom natuurlijk! Alvast bedankt.

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2012 10:38 #111816 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic remzuigers
Die rubberen ringen liggen in een groef in de wand waar de zuiger langs glijdt.
Je moet dus alle zuigertjes eruit halen en dan kun je de oude ringen eruit peuteren en de nieuwe erin zetten.
Deze zorgen voor een goede afdichting/afsluiting rondom de zuiger.

Waren je zuigers allemaal nog mooi glad? Niet ingevreten?

Even een plaatje geleend van Internet waar je die ringen goed ziet (geen Volvo, dus bij jou ziet het er iets anders uit):


NB. Wellicht ten overvloede, maar remklauwen niet splitsen (om er beter bij te kunnen oid)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Ineke Hekman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
20-03-2012 17:01 #111827 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic remzuigers
oke, das duidelijk,...wat mij nog niet duidelijk is,...hoe krijg ik de zuigers er uit? en hoe zorg ik er voor dat de remolie niet wegloopt als ik de klauw losmaak van de remleidingen?

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2012 17:31 #111829 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic remzuigers
Ineke, er moet mij van het hart dat ik het gevaarlijk vind om aan remmen te werken als je geen ervaring hebt. Misschien is er iemand in je buurt die dat wel heeft en wil helpen? Een afsteldag van de club is hier heel geschikt voor! En anders: koop ruilklauwen en wissel de boel gewoon om.....

De remleiding kun je, als je hem tenminste loskrijgt zonder hem te beschadigen, afdoppen met een dopje van de goede maat. Lukt het afdoppen niet, dan ververs naderhand je gewoon de remolie en onlucht je het systeem opnieuw.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2012 20:23 #111834 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic remzuigers
Mocht het een budget overweging zijn, dan zou je nog kunnen overwegen om je eigen klauwen te laten reviseren. Dat is weer iets goedkoper dan de "nieuwe" gereviseerde klauwen.
Ik deel de mening van Tom wel. Remmen zijn niet triviaal en met name vervangen van die rubbers is echt een priegel klus en het verwijderen van alle zuigers is een uitdaging.
Ik heb zelf gekozen voor de gebruikte gereviseerde klauwen kostte ongeveer de helft. Mocht je de contactgegevens willen van diegene, stuur even een mail of PB. Wat ook wel helpt is eBay in de gaten houden voor nieuwe klauwen, maar dan moet je geduld hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Ineke Hekman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
20-03-2012 22:50 #111843 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic remzuigers
Ik ben echt wel voorzichtig,....heb sleutelvrienden,..en sleutel zelf ook graag en wil gewoon graag weten hoe het e.e.a. in elkaar zit.( sleutel zelf meer aan motoren en heb wel eens een rem "gereviseerd" ) dit ziet er toch wat anders uit, en de klauw zit nog op de leidingen aan gesloten. Kan er slecht bij en de leiding zit ( nog) muurvast. OOk bij een ruil exemplaar zal dit los moeten,.....in gespoten,...verwarmen zal ik morgen proberen!

Omdat de rechter al eens vervangen is zal ik ook deze vervangen voor een gereviseerd exemplaar.

blijf ik het toch nog wel interesant vinden om te weten hoe je nu deze zuigers uit de klauw krijgt,... is daar ergens info over??

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2012 23:03 #111845 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic remzuigers
Het beste krijg je ze eruit met de remdruk zelf.
- Dus remblokken eruit
- Plankje ertussen dat ze er net niet helemaal uit kunnen en dan hard op de rem trappen
Dit kun je links en rechts apart doen. Zorg dat de zuigers er zo ver mogelijk uitsteken zonder dat ze er echt uit gaan (dan ben je je remdruk kwijt en kun je de anderen niet meer doen).
Vervolgens de klauw demonteren en op de werkbank de zuiger er helemaal uithalen.
Zijn de klauwen al gedemonteerd en/of zitten ze muurvast, dan is het een kwestie van met luchtdruk (als ze gangbaar zijn) of oliedruk eruit persen. Wederom een zuiger die los is blokkeren zodat hij er net niet helemaal uit kan om druk te houden voor de rest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Ineke Hekman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
20-03-2012 23:17 #111846 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic remzuigers
Aha, oke dacht al zoiets vandaar dat ik ze nog even had laten zitten,...weet je ook toevallig de totale lengte van zo'n zuiger?

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-03-2012 01:45 #111847 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic remzuigers
Je kan ze als je ze de remklauwen er al af hebt met perslucht de zuigers eruit persen , zo doe ik het altijd en lukt bijna altijd.

Succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Ineke Hekman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-03-2012 22:36 #111869 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic remzuigers
Heb ondanks het feit dat de klauw geruild wordt toch even de zuigers verwijderd,....om even te zien hoe het zit,....zeg maar.
Heb met remdruk de zuigers er bijna uitgedrukt,...bleek toch dat ook twee andere zuigers een versleten rubber hadden (had ik niet gezien ) e.e.a. zag er niet heel fris uit,....zag overigens niet echt beschadigingen op de zuigers,....kan me nu ook voorstellen dat het een gepriegel is om de ring in de zuigerwand te krijgen,....affin als het goed is heb ik volgende week een gereviseerd exemplaar en ben ik weer een stukje wijzer! Bedankt nog voor jullie reacties en wordt evt. volgende week vervolgd!

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.