Remmen ontluchten.
- Herbert Bruins
- Nieuw lid
-
De auto heeft ongeveer 12 jaar stil gestaan het plaatwerk en bodem zijn keihard dus dat is geen probleem,wat ik wel aangepakt heb zijn de remmen,alles gereviseerd en gangbaar gemaakt nieuwe hoofdrem cilinder en remleidingen.
alles is oliedicht maar ik krijg het geheel niet op druk,ik heb het div keren met de vacuumpomp gedaan,alleen maar lucht en geen druk.
Is het mogelijk dat dit in een bepaalde volgorde moet gebeuren ? .
Het remsysteem is van het merk ATE dubbelwerkend.
Ik ben geen "leek"op technisch gebied maar dit is voor mij niet helemaal duidelijk.
HEEFT IEMAND DE OPLOSSING ???.
Vriendelijke groet :
Herbert Bruins.
Delden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Let op wel tijdig bijvullen.
Ontluchtvolgorde is het punt te nemen met de langste leiding (Meestal RA.)
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
- Herbert Bruins
- Nieuw lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Er is inderdaad een volgorde voor van ontluchten. Staat in de documentatie, service manuals. Maar als het helemaal niet lukt, moet er wat anders aan de hand zijn.
Ik ben eruit: de fout zat in het verkeerd gemonteerd zijn van de achterremtangen,de vorige eigenaar heeft blijkbaar het geheel al een keer los gehad en de linker en de rechter tang verwisseld (onluchtnippel zat onder!).
Beiden remtamgen omgewisseld nippels losgedraaid eerst lucht daarna een constante olie stroom.
nogmaals onlucht en zie daar volle druk zonder wegzaken van het pedaal.
Het kan zo simpel zijn.
Bedankt voor het meedenken.........
p.s Mijn dochters hebben de VOLVO al een naam gegeven "DAS BOOT" Nou laat mij maar lekker varen.
Groet.
Herbert............................ :lol: :lol: :lol:
" Das Boot" ?? Dat was in de film toch een onderzeëer, oftewel een U-Boot! Een vierkante onderzeëer, apart hoor! Vrouwen....