Remmen Amazon combi

Lees meer
17-07-2011 13:29 - 18-07-2011 22:19 #104715 door Frank Braams
Remmen Amazon combi is gemaakt door Frank Braams
Ik ben een nieuweling...
Familie van me woont een tijdje in het buitenland en nu heb ik hun Amazon combi uit '67 onder mijn hoede. Gisteren uit de stalling gehaald. Fantastisch blok; na driekwart jaar stilstand binnen 20 seconden gestart. Remmerij was niet helemaal gangbaar, door een paar keer krachtig remmen / bijremmen met de handrem, is het remverschil nu bijna opgelost en is de boel gangbaar. Alleen heb ik nu als ik de eerste keer rem geen remdruk in het pedaal. De tweede keer remmen geeft genoeg druk. Voordat de auto de stalling inging was dit probleem er niet.
Ik weet niet hoe ik kan zien wat voor remsysteem de auto heeft. (Tips?)
Het lijkt me niet dat er lucht in het systeem is gekomen door stilstand? (Graag bevestiging of niet.)
Door het hardere doorremmen een membraam gescheurd?

Waar denken jullie aan? Hoe uit te testen?

Bedankt voor de input,

Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2011 13:34 #104716 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Remmen Amazon combi
Als bij de tweede keer trappen het pedaal hoger zit, komt dit vaak doordat je remschoenen niet goed opgesteld staan.

Doordat de auto een lange tijd heeft stilgestaan zou ik sowieso remolie verversen. Deze trekt namelijk vocht aan en dat wil je niet in je remsysteem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2011 15:55 #104719 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remmen Amazon combi
Ik denk dat er ergens een lek zit in het vloeistofsysteem.Van welk bouwjaar is de auto?Het kan heel goed in de hoofdremcilinder zitten.Door stilstaan kan er een boel stuk gaan.Waar woon je .Ik wil er wel naar kijken als jij daar mee geholpen bent. 06 24231515 omgeving Tilburg.Remmen te laat stellen kan goed de oorzaak zijn,maar dan had hij het eerder ook al gehad.Dus dat lijkt me niet de oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-07-2011 19:57 #104725 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Remmen Amazon combi
Ik heb het ook gehad na lang stilstaan van mijn combi , bij mij was er een remcylinder achter gaan lekken!
Voel anders even aan de achtertrommels of het daar vet is en kijk of er een spoor op de binnenkant van de banden te zien is dan weet je in iedergeval waar die lekt als er een lek is ? (ook aan de voorzijde natuurlijk)

Gr Mark

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2011 22:28 #104771 door Frank Braams
Beantwoord door Frank Braams in topic Remmen Amazon combi
Bedankt voor het meedenken allen!

De achterzijde van de wielen is kurkdroog. Duidt dus niet op een lekkage bij een remcilinder. Alle remmen zijn inmiddels gangbaar en vanavond met een proefrit binnen de bebouwde kom bleef het rempedaal gewoon hard. Morgen een stukje polderweg/snelweg proberen. Kijken wat het doet.

Preventief remvloeistof vervangen is een goede tip.

Fijne avond, Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2011 23:16 #104774 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remmen Amazon combi
Er is dus een keer helemaal geen remdruk geweest!Dat kan nooit vanzelf goedkomen.Je kunt op je klompen aanvoelen dat dit een keer helemaal misgaat.Zonder grondige inspectie door een deskundige gevolgd door reparatie,is het levensgevaarlijk hiermee te rijden.Ik denk aan inwendige lekkage in de hoofdremcilinder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2011 21:20 #104794 door Frank Braams
Beantwoord door Frank Braams in topic Remmen Amazon combi
En uiteraard een deskundige naar laten kijken. Is inderdaad te spannend zo...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.