Hulp gevraagd! Trommeltrekker te leen??? (Utrecht)

  • Gijs Wilbrink (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-05-2011 13:03 #102811 door Gijs Wilbrink (GAST)
Hulp gevraagd! Trommeltrekker te leen??? (Utrecht) is gemaakt door Gijs Wilbrink (GAST)
Hallo! Morgen ga ik met vriend een remcylinder (achter) van een Amazon ('68)vervangen. We weten nog niet hoe vast de trommels zitten. Hopelijk gaan ze zonder trekker los. Maar is er iemand in de omgeving Utrecht die eventueel een trekker heeft liggen die wij even mogen lenen in geval het allemaal muurvast zit???

Alvast bedankt voor reacties!

Groeten. Gijs.
06-52032711

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2011 13:26 #102812 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Hulp gevraagd! Trommeltrekker te leen??? (Utrecht)
Met een trommeltrekker kan ik je niet helpen, maar even de volgende tips:

- Als je remcilinder vervangt, doe dan ook meteen de andere kant. Zo voorkom je eventueel remverschil links-rechts (=APK afkeur) en als 1 kant aan vervanging toe is, zal de andere kant ook niet meer als nieuw zijn.

- Er zijn verschillende remcilinders (andere diameter) voor de Amazon. Zorg in ieder geval dat je links en rechts dezelfde diameter hebt.

- En als je dan toch bezig bent: voordat je de remmen goed kunt afstellen moeten de 'afstelunits' onderin de trommels goed gangbaar zijn. In de praktijk zitten ze vaak moervast, 't kan handig zijn om ze er af te schroeven en te vervangen of met veel WD-40 en geduld weer mooi gangbaar te maken.

Succes!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Wilbrink (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-05-2011 13:45 #102813 door Gijs Wilbrink (GAST)
Beantwoord door Gijs Wilbrink (GAST) in topic Hulp gevraagd! Trommeltrekker te leen??? (Utrecht)
Jammer van de trekker en bedankt voor de tip! Het gaat om de auto van een vriend. Hij heeft inderdaad 2 cylinders besteld. En je opmerking over APK afkeur heeft zich afgelopen maandag bewezen tijdens de keuring.. Vandaar dat we morgen op straat liggen, haha.

Groeten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2011 21:04 #102820 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hulp gevraagd! Trommeltrekker te leen??? (Utrecht)
Wanneer de trommel eraf gaat zonder trekker is er iets mis.Hij hoort muurvast te zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2011 00:08 #102826 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Hulp gevraagd! Trommeltrekker te leen??? (Utrecht)
Trommeltrekker kun je bij mij komen ophalen vlak bij Gouda als dat je niet te ver is. Bel even van tevoren op 06-53606513.

Wel een tip, als de trommel niet of lang geleden uitgedraaid is is er een goede kans dat de voeringen in de trommel gesleten zijn. Helaas komt daardoor een randje aan de buitenkant van de trommel (de achterkant als je tegen de trommel aan kijkt) dat soms zo groot kan zijn dat een goed gestelde remvoering er achter blijft hangen. Dat zorg er voor dat de trommel niet te verwijderen is. Als je een zelf stellende trommel hebt weet ik niet hoe je hem naar binnen moet draaien, maar als het een hand gestelde is kun je met een grote schroevendraaier aan de onderkant en van achter de stelbout naar binnen draaien. Om hem naar binnen te draaien moet je de punt van de schroevendraaier naar beneden duwen. Dus met het heft naar beneden in het smalle stel gat steken en dan het heft omhoog (punt naar beneden). Als je namelijk de trommels er met geweld af trekt terwijl de voeringen achter dit randje hangen kun je ze kapot trekken.

detail foto''s van mijn blog:
Rechts: polderamazon.wordpress.com/2010/ ... agefd-114/
Links: polderamazon.wordpress.com/2010/ ... agefd-125/

Ik had me toen der tijd afgevraagd waarom alles gespiegeld was behalve het gat voor de stel bout, terwijl ik dit schrijf snap ik dat daardoor de handeling aan beide wielen het zelfde is, wat fouten voorkomt :) .

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2011 00:43 #102827 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Hulp gevraagd! Trommeltrekker te leen??? (Utrecht)
Ook in Zeist te leen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Wilbrink (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-05-2011 08:06 #102829 door Gijs Wilbrink (GAST)
Beantwoord door Gijs Wilbrink (GAST) in topic Hulp gevraagd! Trommeltrekker te leen??? (Utrecht)
Oh, super! Bedankt voor de reacties en tips beiden! Ik zal even bellen als we hem willen komen lenen!

Boele, zou ik jouw nummer evt ook even mogen? Dan kan ik je even contacten als het nodig is..

Groeten! Gijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.