controle rembekrachtiger

• Frans Pars (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-03-2011 15:13 #101465 door Frans Pars (GAST)
controle rembekrachtiger is gemaakt door Frans Pars (GAST)
vraagje kan je op de een of andere manier de juiste werking van je rembekrachtiger checken?

ben op dit moment mijn hoofdremcilinder aan het vervangen (Amazon 67, enkel systeem), bij het vervangen vond ik er verdacht weinig remvloeistof in het reservoir zitten. nu bij het doorlezen van het forum las ik dat er ook eventueel een lek in je rembekrachtiger kan zitten (waarbij de gelekte vloeistof weer weggezogen wordt)

kan je eventueel deze lekkage ergens opsporen?

voor rest lijken er namelijk geen grote lekkages te zijn bij bijvoorbeeld de remtrommels. hoeveel remvloeistof zit er eigenlijk in het hele systeem??

dank alvast voor de reacties

groet
Frans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2011 15:42 #101467 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic controle rembekrachtiger
Beste Frans,

Je kan eens stevig je rempedaal ingetrapt houden en controleren of hij wegzakt.

Je verteld geen 'grote' lekkages waar te nemen, zorg dat het helemaal lekvrij wordt! Dit zijn aspecten waar je niet op moet bezuinigen!

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2011 16:09 #101469 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic controle rembekrachtiger
Als de remblokken verslijten gaat er meer remvloeistof in de remcylinders zitten en wordt het hoofdremcylindertankje vanzelf leger. Zolang er niet te weinig in zit geen probleem. Als je het bijvult: bij het plaatsen van nieuwe remblokken opletten dat je bij het terugdrukken van de cylinders de remvloeistof niet te hoog terugdrukt en het reservoir overloopt. Rembekrachtiger enkel systeem lek: meestal pot onderaan waar aluminium deel ertegengeschroefd zit iets nat; als er veel lekt: bij lopende motor (kan gewoon bij stilstand) op de rem trappen: als er dan witte rook uit de uitlaat komt die er niet is als je niet op de rem trapt wordt er remvloeistof meeverbrand en is hij duidelijk lek.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Frans Pars (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-03-2011 16:25 #101470 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic controle rembekrachtiger
okay dat ga ik meteen eens even uitproberen!

had trouwens geen last van een inzakkend rempedaal, eerder juist andersom na een paar keer pompen werd de slag wel heel klein, ik dacht zelf aan lucht, water en aangezien ik de HRC er niet meer zo fris vond uit zien (vettig aan de buitenkant van de vloeistof, geen druppels maar meer zweten zeg maar) eerst begonnen met het vervangen van de HRC.

maar aangezien ik weinig van de historie van de auto afweet, heb ik geen idee hoelang bijvoorbeeld de rembekrachtiger er al in zit, slijten deze ook? of kunnen ze eeuwig mee als je geluk hebt ;)

groet
Frans

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2011 00:00 #101499 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic controle rembekrachtiger
De vacuumslang aan de binnenzijde goed op remvloeistof (nattigheid) controleren.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2011 07:43 #101501 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic controle rembekrachtiger
Als toevoeging nog: indien je rembekrachtiger klotst (en er dus remvloeistof in zit), weet je zeker dat hij stuk is.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2011 09:03 #101505 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic controle rembekrachtiger

"F. Pars" schreef:

Had trouwens geen last van een inzakkend rempedaal, eerder juist andersom na een paar keer pompen werd de slag wel heel klein, ik dacht zelf aan lucht, water en aangezien ik de HRC er niet meer zo fris vond uit zien (vettig aan de buitenkant van de vloeistof, geen druppels maar meer zweten zeg maar) eerst begonnen met het vervangen van de HRC.

Dan kan je ook je remtrommels achter eens opstellen! Remt ie gelijk een stuk beter.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD