controle rembekrachtiger
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
ben op dit moment mijn hoofdremcilinder aan het vervangen (Amazon 67, enkel systeem), bij het vervangen vond ik er verdacht weinig remvloeistof in het reservoir zitten. nu bij het doorlezen van het forum las ik dat er ook eventueel een lek in je rembekrachtiger kan zitten (waarbij de gelekte vloeistof weer weggezogen wordt)
kan je eventueel deze lekkage ergens opsporen?
voor rest lijken er namelijk geen grote lekkages te zijn bij bijvoorbeeld de remtrommels. hoeveel remvloeistof zit er eigenlijk in het hele systeem??
dank alvast voor de reacties
groet
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Je kan eens stevig je rempedaal ingetrapt houden en controleren of hij wegzakt.
Je verteld geen 'grote' lekkages waar te nemen, zorg dat het helemaal lekvrij wordt! Dit zijn aspecten waar je niet op moet bezuinigen!
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
had trouwens geen last van een inzakkend rempedaal, eerder juist andersom na een paar keer pompen werd de slag wel heel klein, ik dacht zelf aan lucht, water en aangezien ik de HRC er niet meer zo fris vond uit zien (vettig aan de buitenkant van de vloeistof, geen druppels maar meer zweten zeg maar) eerst begonnen met het vervangen van de HRC.
maar aangezien ik weinig van de historie van de auto afweet, heb ik geen idee hoelang bijvoorbeeld de rembekrachtiger er al in zit, slijten deze ook? of kunnen ze eeuwig mee als je geluk hebt

groet
Frans
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"F. Pars" schreef:
Had trouwens geen last van een inzakkend rempedaal, eerder juist andersom na een paar keer pompen werd de slag wel heel klein, ik dacht zelf aan lucht, water en aangezien ik de HRC er niet meer zo fris vond uit zien (vettig aan de buitenkant van de vloeistof, geen druppels maar meer zweten zeg maar) eerst begonnen met het vervangen van de HRC.
Dan kan je ook je remtrommels achter eens opstellen! Remt ie gelijk een stuk beter.