remvloeistof schadelijk?

Lees meer
02-02-2011 11:21 #100142 door Steven Bleeker
remvloeistof schadelijk? is gemaakt door Steven Bleeker
hoi alle,
even een vraagje. mijn remcilinder is waarschijnlijk lek (licht een plas remvloeistof bij mijn achterwiel). maar nu was mijn vraag hoe schadelijk dat spul is. het zit nu al 2 weken op mijn velg en band :roll: . kun je dit spul met water weg wassen. moet ik mijn band nu vervangen? ben niet echte thuis met het spul, weet alleen dat het niet goed voor je metaal is.

alvast bedankt voor de info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2011 12:10 #100145 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic remvloeistof schadelijk?
ga er maar vanuit dat het schadelijk is net als koelvloeistof en motorolie.
afval behandelen als chemisch afval en bij het chemisch afvaldepot inleveren.
in principe ook huidcontact vermijden en kunststof handschoenen dragen , maarja we weten allemaal in theorie wel hoe het moet , prakijk is echter anders.

verwijderen en schoonmaken zou ik niet met water doen maar met doeken en wat synthetisch schoonmaakmiddel of ontvetter
het is per soort verschillend waar het zich mee laat verdunnen , zo is dot5 op siliconenbasis.
dus even uitproberen. :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2011 13:37 #100152 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic remvloeistof schadelijk?
O ja, vergeten te zeggen. ik heb DOT 4. dus niet op siliconen basis.

dus gewoon met iets van wasbenzine of terpatine verwijderen. dat moet lukken ;) .

bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2011 15:24 #100155 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic remvloeistof schadelijk?
Schoonmaken met spiritus werkt beter.
Het beterft hier alleen je velg en band; dan komt het niet zo kritisch, maar als je aan het remsysteem zelf werkt zijn wasbenzine en terpentine uit den boze!

Spiritus laat geen residu achter dat inwerkt op rubber delen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2011 02:10 #100227 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic remvloeistof schadelijk?
Kan gewoon met water, trouwens remvloeistof is voor metaal niet zo erg hoor, alleen je verf houdt er niet van en bladdert, bubbelt dan van je metaal af, metaal open en bloot met hygroscopische (neemt water uit de lucht op) remvloeistof veroorzaakt roest.
(vandaar dat je remvloeistof ook elke 2 a 3 jaar hoort te vervangen, op den duur zit er te veel water in je remsysteem en dat kan niet zo goed tegen de hoge remtemperaturen.. wordt stoom en dan voelt je rempendaal zo "sponzig" dat is in nl niet zo'n probleem , maar als je de bergen in gaat wel)
Je band(en) kunnen er wel tegen (of je moet ze weken in de remvloeistof ondergedompeld hebben)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.