remkracht?
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 21:44 #96791
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
remkracht? is gemaakt door Ruud Klok (GAST)
hallo allemaal,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Ama sedan uit 1967 en het valt mij op dat ik remdruk verlies.
Als ik voor het stoplicht sta met de voet op de rem dan voel ik dat ik met mijn voet steeds verder het pedaal intrap, toch daalt ondertussen de remkracht.
Ook merk ik dat als ik het rem pedaal kort intrap en daarna probeer te doseren dan remt de auto te goed en vlieg ik zowat door de voorruit.
Ik heb gekeken of ik remvloeistof mis maar het niveau lijkt niet te zakken.
heeft iemand een idee?
Alvast bedankt,
Ruud
Ik ben sinds kort in het bezit van een Ama sedan uit 1967 en het valt mij op dat ik remdruk verlies.
Als ik voor het stoplicht sta met de voet op de rem dan voel ik dat ik met mijn voet steeds verder het pedaal intrap, toch daalt ondertussen de remkracht.
Ook merk ik dat als ik het rem pedaal kort intrap en daarna probeer te doseren dan remt de auto te goed en vlieg ik zowat door de voorruit.
Ik heb gekeken of ik remvloeistof mis maar het niveau lijkt niet te zakken.
heeft iemand een idee?
Alvast bedankt,
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-10-2010 22:08 #96793
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic remkracht?
Het zou een versleten hoofdremcilinder kunnen zijn (het wegtrappen als je blijft trappen) en/of lucht in het systeem.
Ook zou het nog kunnen dat je je achterremvoeringen moet stellen. Als deze te ver van de remtrommel staan, zul je in de eerste keer (kort) trappen ze er tegenaan zetten en daarna (ook voor) pas echt remdruk hebben.
Een combinatie van het bovenstaande zaken.
Ik zou eerst je achterremmen eens stellen.
Dat doe je door met de stelnok ze eerst vast te zetten (handrem eraf) en dan weer een paar slagen los zodat de wielen goed rond gaan.
Daarna kun je testen op lucht.
Als je pedaal bij twee keer kort na elkaar trappen de tweede keer een stuk hoger zit, dan zit er lucht in.
Weet je zeker dat je geen vloeistof verliest?
Heb je een rembekrachtiger? Zo ja, welk type?
Ook zou het nog kunnen dat je je achterremvoeringen moet stellen. Als deze te ver van de remtrommel staan, zul je in de eerste keer (kort) trappen ze er tegenaan zetten en daarna (ook voor) pas echt remdruk hebben.
Een combinatie van het bovenstaande zaken.
Ik zou eerst je achterremmen eens stellen.
Dat doe je door met de stelnok ze eerst vast te zetten (handrem eraf) en dan weer een paar slagen los zodat de wielen goed rond gaan.
Daarna kun je testen op lucht.
Als je pedaal bij twee keer kort na elkaar trappen de tweede keer een stuk hoger zit, dan zit er lucht in.
Weet je zeker dat je geen vloeistof verliest?
Heb je een rembekrachtiger? Zo ja, welk type?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
10-10-2010 22:38 #96794
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic remkracht?
Om die laatste lucht uit je systeem te krijgen kan een nachtje het systeem onder druk houden goed werken
Breng het pedaal onder druk en plaats een plankje tusse het rempedaal en het dashboard.
Denk ook aan je bekrachtiger, als je die hebt, daar wil ook wel eens door eenlek in het membraan remolie in lopen en dat kan tot gevaarlijke situaties leiden
Breng het pedaal onder druk en plaats een plankje tusse het rempedaal en het dashboard.
Denk ook aan je bekrachtiger, als je die hebt, daar wil ook wel eens door eenlek in het membraan remolie in lopen en dat kan tot gevaarlijke situaties leiden
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Koen Meesters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-10-2010 12:03 #96805
door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic remkracht?
Ik heb dit ook een keer gehad.
Bij mij was de hoofdremcylinder versleten (zoals Lars ook al suggereert).
De remolie lekt dan langs de cylinder en stroomt terug in het reservoir. Daarom heb je ook geen verlies van remolie.
Snel wat aan doen!
Groet, Koen.
Bij mij was de hoofdremcylinder versleten (zoals Lars ook al suggereert).
De remolie lekt dan langs de cylinder en stroomt terug in het reservoir. Daarom heb je ook geen verlies van remolie.
Snel wat aan doen!
Groet, Koen.