remmen, trommel of schijf

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2001 22:25 #57449 door
remmen, trommel of schijf is gemaakt door
Mijn Amazon is uitgerust met trommelremmen rondom. Trekt een beetje naar rechts en het rommelt wat dus hoog tijd voor revisie. Doe ik er verstandig aan om meteen schijfremmen voor te plaatsen? Of kan dat helemaal niet. Wie heeft hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2001 10:02 #58806 door
Beantwoord door in topic remmen, trommel of schijf
Trommelremmen zijn niet meer van deze tijd, maar mits in goede conditie voldoen ze noch goed. Het is een overweging waard om schijfremmen te plaatsen. In het V44 magazine heeft een artikel gestaan (ik weet het bladnummer niet meer) over het ombouwen van trommel- naar schijfremmen op een 544. Dit was technisch niet eenvoudig, maar het is te doen, met andere woorden je moet dus wel over behoorlijke technische kwaliteiten beschikken anders zou ik het je afraden. Voor je deze ingreep gaat doen zou ik mij afvragen hoe vaak gebruik je deze wagen.Ik raad je aan om er goed over na te denken.Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2001 13:06 #58805 door
Beantwoord door in topic remmen, trommel of schijf
Mijn vriendin gebruikt de Amazon dagelijks, ik mag hem alleen maar mee om te controleren of alles nog goed is en daarna verbeteringen aanbrengen.Ik heb wel eens eerder trommelremmen in- en uit elkaar gehaald, met succes. waar moet ik allemaal aan denken en heb ik speciaal gereedschap nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.