remtrommel los, schroefdraad kapot

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2001 12:57 #57389 door
Ach ja, bezig blijf je altijd wel. Na het lange traject om de laatste remtrommel los te krijgen (zie mijn vorige berichten), werd de rem weer helemaal opgeknapt, remcylinder weer werkend en alles weer netjes in mekaar....dacht ik..Bij een nadere inspectie bleek het draadeind op de as toch enorm verwrongen te zijn door de ferme klappen en de naaftrekker. Veel geprobeerd, maar deze schroefdraad is zelfs niet meer deels te gebruiken. Heeft iemand ervaring hiermee....nieuw draadstuk er op laten lassen? Of moet het helaas een nieuwe as worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2001 16:43 #59007 door
Beantwoord door in topic remtrommel los, schroefdraad kapot
Ik denk dat het een nieuwe steekas gaat worden. Dit is maar een klein deel van de achteras, of je moet er nieuw draad op snijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2001 21:42 #59006 door
Beantwoord door in topic remtrommel los, schroefdraad kapot

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2001 21:44 #59005 door
Beantwoord door in topic remtrommel los, schroefdraad kapot
beste Arno zoiets is mij ook ooit gebeurtik heb er wel wat op gevonden om te voorkomendat de schroefdraad op de steekas beschadigdnl draai eerst de moer er af en sla dan in het gat voor de splitpen een precies passendstalen pennetje iets terugliggend t.o.z.v deschoefdraad.hierna de moer weer monteren en zo ver erop draaien dat ze nagenoeg met hetuiteinde van de steekas gelijk ligd .zo doende kan het uiteinde van de as een veel grotere druk opvangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.