remsysteem ontluchten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2001 22:20 #57296 door
remsysteem ontluchten is gemaakt door
Voor de 3rde keer ontlucht en nog niet echt een vaste rem..eerste stuk gaat soepel dan redelijk vast, Als ik dan los laat en meteen weer intrap is er wel weer druk. Ben ik nou te kritisch geworden en is het normaal dat het eerste stuk vrij makkelijk gaat ? Overigens verschillende boeken spreken mekaar tegen. De een zegt dat je snel het pedaal moet intrappen en dan langzaam weer los, terwijl de ander het omgekeerde zegt, wat is waar, of maakt het niet uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2001 22:52 #59308 door
Beantwoord door in topic remsysteem ontluchten
Ik had hetzelfde probleem, en heb mijn achterremmen beter laten afstellen. Probleem voorbij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-12-2001 06:30 #59307 door
Beantwoord door in topic remsysteem ontluchten
Net als het andere antwoond zou ik de achterremmen en de handrem opnieuw afstellen. Dan zal het probleem uit de wereld zijn. Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-12-2001 10:00 #59306 door
Beantwoord door in topic remsysteem ontluchten
Weet je zeker dat er niet een kleine lek in een van de cilinders zit? Was bij mij zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-12-2001 12:01 #59305 door
Beantwoord door in topic remsysteem ontluchten
Ik weet zeker dat het geen lekje was.Als de achterrem niet helemaal goed staat afgesteld, dan moet de voetrem eerst de remschoenen tegen de trommel aandruken. ALs je dan direct een keer pompt, dan blijft het pedaal hoger, omdat de ruimte bij de remschoenen niet meer hoeft te worden overbrugt. Het duurt nl. even, voordat de remschoenen onder druk van de veer weer in de ruststand is gekomen.Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-12-2001 20:31 #59304 door
Beantwoord door in topic remsysteem ontluchten
Ik heb maar de stoute schoenen aangetrokken...de remschoenen dus...Iets meer richting trommel en jullie hadden gelijk....lekker stugge rem..geen gespons of 2de keer duwen meer..Bedankt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2001 15:38 #59303 door
Beantwoord door in topic remsysteem ontluchten
Mijn remsysteem moet als het koud is eerst op druk komen lijkt wel. Als de motor net loopt trap ik de rem in (gaat heel zwaar en heeft nauwelijk remvermogen) en na een paar seconden zakt het pedaal naar beneden als een heet mes door boter. Vanaf dat moment is alles prima en kan ik "veilig" doorrijden.Hoe kan dit?? EN ho los ik het weer op

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2002 21:50 #59302 door
Beantwoord door in topic remsysteem ontluchten
ontluchten begin je het verst weg,dus rechts achter ,links achter,rechtvoor,linksvoor,nog niet goed,rubber vervangen van hooftremcilinder groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.