scheef trekken na remrevisie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2002 16:54 #57230 door
Ik heb afgelopen weekend de hoofdremcilinder gereviseerd (ATE) van mijn 145. Voor die tijd remde de wagen recht maar viel de druk af en toe weg. Na de revisie, ondanks tweemaal ontluchten, trekt de wagen naar links maar is de druk constant. De linker rem wordt tijdens het rijden niet warm en loopt mijn inziens niet aan. Heeft iemand suggesties van wat het kan zijn?Bij voorbaat dank,Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2002 18:17 #59558 door
Beantwoord door in topic scheef trekken na remrevisie
Heeft 145 geen gescheiden remsysteem dus meer dan 1 remcylinder, kan ook een probleem met de remklauw zijn (blijven hangen van) dus cylinder rubber bij remklauw stuk ? bramen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2002 21:17 #59557 door
Beantwoord door in topic scheef trekken na remrevisie
Als het remsysteem vergelijkbaar is met het dubbele systeem in mijn 1970 Amazon, dan kan het schuin trekken door lucht vooral van de achterremmen afkomstig zijn. Dit komt omdat de scheiding van het circuit niet links-rechts of kruiselings is. BEIDE systemen bedienen BEIDE remklauwen via afzonderlijke zuigers. Alleen achter bedient één systeem de linker rem en het andere de rechter. Mocht dus één systeem uitvallen, dan kan het andere dus beide schijfremmen en één trommelrem bedienen. De leidingen naar de trommelremmen zijn het langst, dus daar is de kans op lucht het grootst. Echter, als bij stilstaande motor en na een paar keer op de rem trappen het pedaal hard (houterig) wordt/blijft, dan is er geen lucht in het systeem.Nog iets wat mogelijk van invloed is: heb je de schakelaar die waarschuwt als de druk in één systeem wegvalt vóór aanvang van de werkzaamheden verwijderd, en pas na volledig ontluchten weer teruggeplaatst?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2002 08:33 #59556 door
Beantwoord door in topic scheef trekken na remrevisie
Zie vraag en antwoord van 17/12/01

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.