amazon trekt naar links bij remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2002 16:54 #57209 door
Hoi allemaal, Mijn '61 Amazon trekt naar links bij het remmen (of eigenlijk: slaat venijnig naar links). Dit was reden om hem af te keuren voor APK (shit). Het betreft een amazon met trommels voor en achter en een enkel remsysteem.Trommels voor losgehaald, nieuwe remschoenen erin (waren nog redelijk, echter linksvoor onregelmatig afgesleten), opnieuw afgesteld maar nee hoor.. Geen verbetering! De remcylinders zijn niet meer dan redelijk, maar lijken beiden nog goed te functioneren. Voordat ik ook deze ga vervangen en dit niet de oplossing blijkt te zijn: Heeft er iemand nog andere mogelijke oorzaken? Nogmaals; het betreft een enkel systeem met trommels rondom (dus de 142-tips van enkele weken geleden werken niet). Alvast bedankt, groeten, Remko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2002 17:34 #59634 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links bij remmen
Aangezien ik geen ervaring heb met scheef trekkende remmen een paar algemene oorzaken die voor alle remsystemen van toepassing zijn:1) frictiemateriaal/trommel/schijf vervuild met olie, vet of remvloeistof;2) ongelijke bandenspanning;3) versleten trommels/schijven;4) ovale trommels/kromme schijven;5) bevestiging van achteras of draagarmen voor los;6) ik zou de remzuigers niet meteen als veroorzakers negeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2002 19:55 #59633 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links bij remmen
Ik sta aan de vooravond van de keuring van mijn amazon 62/63 met hetzelfde enkele remsysteem en overal trommelremmen. De remschoenen zijn overal vervangen. Drie remcylinders helemaal uit elkaar en weer schoon en soepel gangbaar gemaakt. De vierde moest ik vervangen (weet ik, beter meteen per twee). Toen de boel afgesteld (niet te onderschatten) en 3 maal ontlucht. Lijkt nu allemaal goed, maar ik heb er nog niet echt mee gereden, laat staan door de keuring gekomen. Dit is ongeveer alles wat ik denk dat er nodig is om de remmen optimaal te laten functioneren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2002 21:31 #59632 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links bij remmen
Hoi Remko. Ik heb het zelfde probleem met mijn amazon combi uit 1963. Mijn wagen trekt naar rechts en de vermoedelijke oorzaak is spelling in het hulpstuurhuis. Groetjes Wiet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2002 08:43 #59631 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links bij remmen
Bij het naar links trekken kan het probleem ook aan de rechterzijde zitten. Het gebeurt namelijk dat als rechts niet of slecht werkt de remdruk voor zich veel meer naar links gaat (minder hydraulische weerstand). Vandaar dat als je een probleem aan een kant hebt, beter meteen biede kanten kan controleren. Als de remcilinders beide goed werken kan het probleem ook in de remslangen zitten. Als deze oud worden kunnen deze inwendig zodanig opzetten dat de doorstroming bijna of geheel geblokkeerd wordt (en dit zie je niet van buiten aan de slang). Bij twijfel aan de leeftijd van de remslangen, meteen vervangen.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2002 15:09 #59630 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links bij remmen
Ik had hetzelfde probleem, maar dan naar rechts. Euvel bleek een kapotte fuseekogel rechts te zijn. Bij het remmen week het rechterwiel waarschijnlijk uit, en remde daarmee teveel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2002 22:00 #59629 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links bij remmen
Had hetzelfde euvel een tijdje geleden. Beide trommels voor losgehaadl, schoenen vervangen en trommels (zaten dikke groeven in) iets laten uitdraaien. Hierna stellen en ontluchten en alles remt weer prima. Laat het uitdraaien van de trommels wel door een deskundige doen, teveel eraf schijnt ook niet goed te zijn omdat je trommelwand te dun wordt en je diameter te groot. Dat schijnt rare dingen te kunnen opleveren bij een noodstop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2002 12:46 #59628 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links bij remmen
Remko, Is het nog gelukt met de remmen? Indien ja, hoe heb je e.a. verholpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.