remmen 444l ,alg info

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2002 20:08 #57200 door
remmen 444l ,alg info is gemaakt door
Hallo,hulp en raad gevraagd bij volgende problemen;1) bij nazicht remmen tijdens restauratie blijken de zelfregelende unit's niet gemonteerd te zijn. Het betreft oud type trommelremmen met cylinders art nr87450 en87451.Zijn deze regelunit's nog te verkrijgen (in vod niet alle onderdelen),waarmisschien wel? Indien niet, kan ik de zaak monteren zonder autom. regelaars,en welke remschoenen kan ik dan gebruiken.Passen rem-schoenen van latere types,(zonder gat tbvzelfregelmechanisme)ook,zoals 276536 vr en276538 ar ,of wat heb ik dan wel nodig nodig?2) Welk is de originele kleur van het fijnmazig grillerooster (655774)? Is nu helblauw??3)De kleurcode van deze 444 is 31 welke 'kladsel'code hoort hierbij;is niet inge-vuld op typeplaatje. Zijn deze stoffen nog ergens te verkrijgen,heb ook binnenhandgrepenof complete portierbekledingen nodig.(nietaanwezig)bij voorbaat dank voor ev. reaktie's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2002 19:42 #59667 door
Beantwoord door in topic remmen 444l ,alg info
Je vraagt wel een boel specifieke dingen die wij ook niet weten. Jij moet naar iemand op zoek die het naadje van de kous weet. Helaas ken ik niet zo iemand. Maar als je naar het VOD gaat, dan kun je aan de hand van de onderdelen die er liggen vaak al opmaken of het geschikt is voor jou of niet. Vanaf wo 23-1 zijn ze weer open.Over de remmen kan ik vertellen dat het bij sommige merken en typen auto's wel eens voorkomt dat zelfstellende mechanismen worden vervangen door typen die geregeld met de hand gesteld dienen te worden. De reden daarvoor is vaak dat het zelfstellende mechanisme tekortkomingen heeft zoals bijv. het vrij snel vastlopen daarvan. Of dit ook opgaat voor Volvo, en meer specifiek de 444 weet ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2002 15:01 #59666 door
Beantwoord door in topic remmen 444l ,alg info
Eerst de remmen, misschien heb ik er wel wat van liggen van een sloop 444, moet ik eerst gaan zoeken dus geduld.Volgens mij kun je de remmen van een 544 overzetten, maar dan moet alles overzetten, remschoenen, stelmechanisme en ankerplaten. De wielremcilinders zijn dacht ik gelijk.Het grilrooster moet volgens mij grijs (muisgrijs) zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 15:05 #59665 door
Beantwoord door in topic remmen 444l ,alg info
Muisgrijs? Tip die ik kreeg op het forum is om dit te spuiten met zilver hammerite (geen hamerslag maar glans) en het ziet er nu mooi uit...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.