inslijten remvoeringen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2002 13:14 #57198 door
inslijten remvoeringen is gemaakt door
Nu heb ik mijn amazon voorzien van allemaal nieuwe remschoenen, maar vraag ik mij af of ik op de rdw keuring last kan krijgen dat er remverschil is aangezien de remschoenen nog niet allemaal op hun plek zijn ingesleten en dus spijtig een to groot verschil veroorzaken.Moet in stiekum op een zondag ochtend bij ons in de straat een remsessie houden???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2002 20:30 #59671 door
Beantwoord door in topic inslijten remvoeringen
Kun je doen. Bij mij is tijdens de laatste apk de rem net zo lang ingetrapt geweest totdat de remvertraging voldoende was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2002 19:19 #59670 door
Beantwoord door in topic inslijten remvoeringen
Beste Arno,Ook ik had dezelfde problemen met de remschoenen. Tot drie keer toe opnieuw naar de RDW. Twee keer was er een remverschil op de achterwielen. Daarna direct naar de garage om de remmen weer uit elkaar te halen en de voeringen iets af te schuren, vervolgens door de garage op de remmenbank en alles was goed. Bij de RDW steeds niet. Waarom? Op mijn vraag hoe dit kon en wat ik er aan moest doen, vertelde men mij dat de remvoeringen moesten inslijten en dat dit gebeuren zou tijdens het rijden. Toen ik vroeg hoe ik dit laatste dan kon doen terwijl ik niet met de auto mocht rijden van het RDW, heeft men toch de auto maar goedgekeurd.De auto ging tijdens het rijden ook steeds beter rijden.Succes; Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2002 08:35 #59669 door
Beantwoord door in topic inslijten remvoeringen
Hallo Arno,Het gaat ook om de grootte van het verschil. De RDW accepteert een remverschil van 30 %. Als het verschil veel groter is dan moet je het weg kunnen krijgen met je stelschroeven. Het is experimenteren, maar van verschillende mensen heb ik gehoord dat het kan. Alleen veel stellen, uitproberen, stellen, enz.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.