remmen afstellen deel..?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2002 20:13 #57167 door
remmen afstellen deel..? is gemaakt door
Uit het aantal vragen mbt remmen blijkt maar hoe belangrijk ze zijn.Ik had vandaag (zondag) vroeg in de morgen een illegaal proefritje met mijn amazon. Best spannend, maar alles zou rdw-klaar moeten zijn. Buiten alle afstellingen het het boeken doorspitten is een rit onmisbaar om alles van de auto bij elkaar te testen. Mijn focus lag op de remmen aangezien de motor immers in de garage al liep als een klokje. De remmen: alle cylinders goed in orde, overal nieuwe schoenen en heeel goed ontlucht. Karren maar, en op het rechte stuk met het stuurwiel een beetje los in de handen, remmen. Trok mooi naar links en niet zo zuinig. Toch zijn alle remmen nagenoeg op dezelfde manier afgesteld. Ik vraag me af of het uberhaupt wel mogelijk is om de remmen in een keer in stilstand af te stellen. Is het niet altijd zo dat er gereden wordt en dan weer bijgesteld? Want het "net niet schurend" en zo gaat toch niet altijd zo reproduceerbaar. Het verbaasd me overigens wel. Heeft iemand nog tips voor het afstellen voordat ik het weer op een volgende illegale proefrit waag? Remschoenen iets afvijlen aan de uiteinden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2002 20:32 #59812 door
Beantwoord door in topic remmen afstellen deel..?
Als je zeker weet dat statisch alles goed afgesteld is het volgende louche autohandelarenpaardemiddel ( 5 x woordw.) Op een stil stuk weg rijden in 2e versnelling / hoog toerental, poot op de rem EN op het gas allebij gelijk intrappen, en zo ongeveer 400 / 500 meter rijden PAS OP DAT JE DE REMMEN NIET VERBRANDen dat de niet aangedreven wielen niet blokkeren je mag ze een klein beetje ruiken, dit 2 tot 3 keer doen, en de remmen zijn ingeremd en gezet.Ik zal hier wel het nodige kommentaar op krijgen, maar dit deden wij al in de 70er jaren met standaard toerwagens die op Zandvoort reden, en het werkte altijdChris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2002 20:59 #59811 door
Beantwoord door in topic remmen afstellen deel..?
;-) Ik heb me suf zitten lachen. Maar helaas denk ik ook dat dit de enige manier is...een beetje fout, maar als het werkt is het goed.En voor het kommentaar hierop hoef jij je volgens mij niet zo druk te maken, je spreekt uit ervaring en die mag best (op eigen risico) hergebruikt worden.Alvast hartstikke bedankt, en overigens in die stijl een stukje in het V44 blad lijkt me wel leuk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-01-2002 08:32 #59810 door
Beantwoord door in topic remmen afstellen deel..?
heb je de gedemonteerde remmen terug op dezelfde plaats gemonteerd? De remblokjes slijten zich naar de vorm van de remschijf. Als je ze dan op een andere plaats monteert dan ze eruit kwamen, kan, door kleine verschillen in de remschijven links en rechts, de pasvorm niet meer juist zijn.Even checken, en anders inderdaad de remblokjes geforceerd laten slijten naar de vorm, zoals beschreven in vorige mail.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 22:44 #59809 door
Beantwoord door in topic remmen afstellen deel..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 22:45 #59808 door
Beantwoord door in topic remmen afstellen deel..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.