remverschil door aantal inzittenden?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 09:32 #57154 door
Niet dat ik een technisch mankement probeer toe te schrijven aan de personen in de auto, maar ik kon mij bij het afstellen van mijn 4 trommelremmen en de bijbehorende proefritten toch niet aan de vraag onttrekken of het nog uit maakt of je alleen in je amazon zit of met bijrijder. Als je de meldingen bekijkt, zitten er verdacht veel "trekt naar links" bij...waar meestal de bestuurder zit. Aangezien een verschil in bandspanning al "trekken" kan veroorzaken, lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat een extra gewicht links van zo'n 70...100kg (afh van persoon) een effect heeft op de remwerking. Moet de remtest niet uitgevoerd worden met de bestuurder en een paar zakken cement er naast..? Ik weet het gaat ver, maar heeft hier iemand ervaring mee, of nog beter kennis over?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 12:19 #59850 door
Beantwoord door in topic remverschil door aantal inzittenden?
He hallo zeg, we gaan toch wel normaal doen zakken cement horen in auto,s met ontwerpfouten zoals kevers en simca 1000en niet in Volvo,s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 12:25 #59849 door
Beantwoord door in topic remverschil door aantal inzittenden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 12:35 #59848 door
Beantwoord door in topic remverschil door aantal inzittenden?
Het klinkt je misschien vreemd in de oren, maar in de Kever zit geen ontwerpfout. Als je een Volvo en een Kever vergelijkt, dan is de Kever geavanceerder, een hele prestatie voor een ontwerp uit WOII. De motor achterin kàn voor situaties zorgen die niet zo wenselijk zijn, zoals uitbreken op nat wegdek. Maar bij een Kever in goede staat zal dat reuze meevallen. Het is ook een populaire misvatting dat de motor achterin per definitie een slecht weggedrag oplevert. Als dat zo zou zijn geweest, dan was het nooit zover gekomen dat een Porsche met een motor voorin niet als een èchte Porsche gezien wordt!Als er een auto is met ontwerpfouten, dan is het wel de eerste serie van de Morris Marina.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 12:41 #59847 door
Beantwoord door in topic remverschil door aantal inzittenden?
Sorry, foutje, iets te snel op Enter gedrukt...Een auto moet ook met alleen de bestuurder gewoon rechtuit remmen. Veel grotere verschillen zullen pas ongelijk remmen opleveren. Bandenspanning is van grotere invloed aangezien met de bandenspanning de omtrek van het wiel varieert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2002 00:06 #59846 door
Beantwoord door in topic remverschil door aantal inzittenden?
Ik ben het grotendeels met de anonieme reactie eens, de remweg wordt beinvloed door de toegenomen massa, het hoort evenwel geen invloed te hebben op scheeftrekken bij remmen op rechte weg.Ontwerpfouten? Ach, vele mensen zijn happy geweest ook met de Marina, dat ik me er indertijd niet prettig in voelde ligt blijkbaar niet alleen aan mij. 't Zal wel liggen aan mijn eenkennigheid. Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.