remtrommels minimale diameter?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2002 17:44 #57136 door
Ik heb inmiddels een adresje gevonden voor het uitdraaien van de remtrommels. Ter voorbereiding ben ik even de documentatie ingedoken (o.a. Haynes) op zoek naar hoeveel de draaier uit mijn trommels mag halen. Natuurlijk zo weinig mogelijk, maar meten is weten. Nu zie ik in Haynes dat mijn amazon kennelijk grote trommels heeft met een binnendiameter van 254mm. Hoeveel het nu maximaal zou mogen zijn staat hier niet bij, allen hoe "onrond" ze mogen zijn. "Het amazon boek" geeft alleen een waarde voor de trommels met de kleinere inwendige diameter. Of is er alleen een maat voor de minimale wanddikte en zullen de remvoering, hoewel niet ideaal, aanpassen aan de radius van de nieuwe trommeldiameter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2002 09:21 #59901 door
Beantwoord door in topic remtrommels minimale diameter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2002 09:21 #59900 door
Beantwoord door in topic remtrommels minimale diameter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2002 12:19 #59899 door
Beantwoord door in topic remtrommels minimale diameter?
Pas op met te veel uitdraaien, ik heb een mooi voorbeeld daarvan gezien bij Bas de Koning. Het is net of de trommel geexplodeerd is. Stel je voor de trommel draaid lekker snel rond en in eens komt er een grote druk van binnenuit (hydroliek) deze druk gezellig hard tegen een draaiende schijf en ineens is er geen weerstand meer van buitenaf. Je remschijven vliegen naarbuiten maar worden in stukken gehakt door de rondraaiende trommel dit schroot sloop alles op zijn weg. Oje nu hang het wiel ook los dus deze gaat ook een eigen leven leiden. Kan je dat voorstellen hoe zo iets eruit komt te zien met b.v 100 km per uur. Je staat vrij snel stil, hoe om weet ik niet. Ik hoop dat ik mij niet te plastisch heb uitgedrukt. Als het goed is moeten ze de gegevens over de dikte ook hebben bij een draaier van remtrommels. In geval van twijfel over de dikte, koop nieuwe. P.s. ik heb mijn trommels ook laten uitdraaien bij de Doetam in Doetinchem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2002 20:23 #59898 door
Beantwoord door in topic remtrommels minimale diameter?
Weet je toevallig de minimale dikte van deze trommels?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.